کد مطلب: ۴۲۹۶۳۲

طلای ۱۸ عیار به گرمی ۵۱۹ هزار تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۱/۲۱

طلای 18 عیار به گرمی 519 هزار تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/11/21

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به 519 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا پس از افزایش در سه روز معامله گذشته، در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌های فزاینده نسبت به وخامت شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن روی بازارهای جهانی که آمار اقتصادی مثبت آمریکا و چین را تحت الشعاع قرار داد، ثابت ماند.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۵۶۹ دلار و پنج سنت ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا هر اونس طلا ثابت بود و ۱۵۷۲ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.

گروهی از کارشناسان بین‌المللی تحت نظر سازمان جهانی بهداشت به پکن رفته‌اند تا به تحقیقات درباره شیوع ویروس کرونا که تاکنون بیش از ۹۰۰ نفر در سرزمین اصلی چین را قربانی کرده است، کمک کنند.

بازارهای سهام آسیایی در معاملات روز جاری به دلیل واهمه از پیامدهای شیوع کرونا سقوط کردند.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی‌ام‌سی مارکتس"، ابهامات زیادی پیرامون تاثیر شیوع ویروس کرونا وجود دارد و بازار شاهد افزایش شمار تلفات و موارد ابتلا به این ویروس است. پیامدهای اقتصادی این اپیدمی هنوز معلوم نیست اما اگر وضعیت به همین روال ادامه پیدا کند، از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، عاملی که روز دوشنبه رشد قیمت طلا را محدود کرد، ارزش دلار بود که پس از انتشار آمار اشتغال مطلوب آمریکا در روز جمعه، نزدیک به بالاترین حد چهار ماه اخیر در برابر رقیبان خود قرار گرفت.

تاثیر ویروس کرونا به عنوان یک ریسک جدید برای دورنمای اقتصادی از سوی بانک مرکزی آمریکا معرفی شده و جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا احتمالا در سخنرانی دو روزه خود در برابر کنگره آمریکا، به این موضوع خواهد پرداخت.

موجودی طلای "اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۱۳ درصد رشد کرد و به ۹۱۶.۰۸ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۲۳۲۹ دلار و ۸۳ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۷ دلار و ۷۰ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۶ درصد رشد کرد و به ۹۷۰ دلار و ۸۳ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه 21 بهمن ساعت 18 با 97 تومان افزایش نسبت به روز گذشته، 13,600 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 13 هزار و 600 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 13 هزار و 300 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه 21 بهمن ساعت 18 با 100 تومان افزایش نسبت به روز قبل، 15,100 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 15 هزار و 100 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 14 هزار و 800 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم پنج میلیون و 70 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید پنج میلیون و 88 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 519 هزار تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 600 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 590 هزار تومان و 930 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    گران شدن طلا و رسیدن اون به گرمی ۵۱۹هزار تومان بخاطر افزایش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی نرخ دلار یا از ضعف مدیریت محمدولی رئیس اتحادیه طلا هست یا هم کاسه و همدستی وی با مافیا و رانت خواران طلا. قبلا هم طلا به ۱۴هزار تومان رسیده بوده ولی طلا گرمی ۳۸۰ هزار تومان بوده و اونس جهانی هم حدود ۱۵۵۵ دلار .چطور شده که حالا که هنوز دلار زیر ۱۴هزار تومان هست قیمت طلا به ۵۱۹هزار تومان رسیده؟!!!! قوه ی قضائیه انشاءالله ورود نماید و با مسولین و مسببین اصلی افزایش افسارگسیخته طلا ،سکه و خودرو بخورد خواهد کرد‌