کد مطلب: ۱۵۸۴۳۱

واکنش به بخشنامه عدم الزام تولیدکنندگان به درج قیمت برخی کالاها

واکنش به بخشنامه عدم الزام تولیدکنندگان به درج قیمت برخی کالاها

انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان طی بیانیه‌ای خواستار لغو بخشنامه اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص عدم الزام تولیدکنندگان نسبت به درج قیمت برخی کالاها شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در بیانیه انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان آمده است:‌ «با توجه به ابلاغ بخشنامه اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص عدم الزام درج قیمت برخی کالاها از سوی تولیدکنندگان، انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به عنوان تنها تشکل مردمی که به موجب قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مصوب مجلس شورای اسلامی تشکیل گردیده است، صدور و اجرای این بخشنامه را با توجه به صراحت قوانین مختلف از جمله مواد (۱) و (۵) قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، ماده (۱۵) قانون نظام صنفی و ماده (۶) قانون تعزیرات حکومتی بر خلاف قانون و حقوق مصرف‌کنندگان می‌داند.

ضروری است قیمت‌های واقعی روی کالاها درج شود و رویه غلط درج واقعی قیمت روی کالاها تصحیح شود، نه اینکه قیمت کالا حذف شود و موجب ایجاد منازعه بین مصرف‌کنندگان و عرضه‌کنندگان کالا گردد و آرامش و سلامت بازار را مورد تهدید جدی قرار دهد.

بنابراین انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به سبب جایگاه و نقش قانونی خود و در راستای دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان درخواست لغو بخشنامه مذکور را دارد.»

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.