کد مطلب: ۲۱۶۷۲۴

عدم تاثیر سیاست‌های تحریم بر روابط اقتصادی ایران و کوبا

عدم تاثیر سیاست‌های تحریم بر روابط اقتصادی ایران و کوبا

سفیر کوبا در تهران با تاکید بر این که سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و کوبا باید افزایش یابد، گفت: ایران و کوبا باید روابط‌شان را گسترش دهند و اجازه ندهند سیاست‌های مرتبط با تحریم در روابط اقتصادی تاثیر بگذارد.

آلکسیس باندریچ وگا درباره سطح روابط تجاری ایران و کوبا اظهار کرد: برداشته شدن تحریم‌ها اگر به صورت محدود هم باشد، روابط را بهتر می‌کند، اما از شرایطی که داریم راضی نیستیم و باید روابط تجاری ما با ایران افزایش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی همچنین در مورد این‌که آیا راضی نبودن مربوط به ایران است یا کشور کوبا گفت: هر دو کشور، زیرا تحریم‌ها بر هر دو کشور تاثیر می‌گذارد، در واقع هر دو کشور برای استفاده از دلار مشکل داریم، گرچه مسافت دو کشور هم تاثیرگذار است.

سفیر کوبا در تهران با بیان این‌که هر دو کشور از لحاظ سیاسی آماده همکاری هستند ابراز کرد: با توجه به این‌که ایران کشوری است که واردات، صادرات و تکنولوژی خوبی دارد، اما واردات کشور کوبا بیش‌تر از صادرات است و به نظر می‌رسد هر دو کشور باید روابط شان را گسترش دهند و اجازه ندهند سیاست‌های مرتبط با تحریم در روابط اقتصادی تاثیر بگذارد.

آلکسیس باندریچ وگا درباره این که آیا صحبت‌هایی مبنی بر حذف دلار از مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور انجام شده است یا خیر؟ اظهار کرد: اگر بخواهیم واحد پولی ایجاد کنیم، نیاز دارد به این‌که یک اقتصاد قوی آن را پشتیبانی کند درحال حاضر کشور ونزوئلا وارد بیت‌کوین (ارز رمزنگاری شده یا رمز دیجیتال) شده و این مساله موجب شده تا از دلار جدا شده و مستقل شویم گرچه سخت اما غیر ممکن نیست.

وی با تاکید بر اینکه این آمادگی برای کوبا در این زمینه وجود دارد و تحقیقات خود را درباره آن انجام می‌دهد، گفت: تا جایی که اطلاع دارم برخی از کشورها مانند روسیه، چین و ایران هم تا حدودی در این مورد تحقیق کرده‌اند تا واحد پولی جدیدی ایجاد شده و از دلار خارج شوند.

سفیر کوبا در تهران در پاسخ به این سوال که آیا سیاست‌های دولت جدید آمریکا در روابط ایران و کوبا به ویژه مباحث اقتصادی تاثیرگذار است یا خیر؟ گفت: همیشه کشورهایی مانند آمریکا سعی کرده‌اند زمانی که دو کشور می‌خواهند بطور مستقل با هم کار کنند در روابط آن‌ها مشکل ایجاد کنند و این مساله جدیدی نیست، اما سیاست‌هایی که ترامپ اتخاذ می‌کند برعکس عمل کرده و ما را برای روابط بیش‌تر و قوی‌تر ترغیب می‌کند.

آلکسیس باندریچ وگا در پایان خاطرنشان کرد: تصمیم ما این است که روابط مان را از این سطح افزایش دهیم و از لحاظ اقتصادی قوی‌تر شده و همکاری داشته باشیم چیزی که هیچ وقت نمی‌توانند آن را از ما بگیرند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.