خبر مهم:

کد مطلب: ۳۲۹۵۴۵

عدم تطابق قیمت و کیفیت خودرو تولید داخل

عدم تطابق قیمت و کیفیت خودرو تولید داخل

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اشکالی که هم اکنون به صنعت خودروسازی داخلی وارد است اینکه هیچ گونه تطابقی بین قیمت و کیفیت محصولات خودرویی وجود ندارد.

علی اکبر کریمی افزود: کیفیت و ایمنی محصولات خودرویی تولید داخل پائین و در عوض قیمت‌ها بسیار بالاست.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی اظهارداشت: ضرورت دارد خودروسازان گزارش دقیق‌تری نسبت به عملکرد خود در جامعه ارائه و با مردم شفاف و صداقت باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازی در دنیا به خصوص ایران یک صنعت بسیار مهم به لحاظ گردش حجم بالای جریان مالی، اشتغال افزایی و برخورداری از واحدهای تولیدی وابسته محسوب می‌شود.

وی افزود: صنعت خودرو طی سالیان گذشته در کشور رشد و پیشرفت خوبی داشته و از نظر میزان تولید امروز در رده 15 جهانی قراردارد.

کریمی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا حضرتعالی موافقید خودروسازان فهرست هزینه‌ها و درآمدهای خود را روی یک سایتی به مردم اطلاع رسانی کنند، اظهارداشت: شفافیت یک اصل بسیار مهم در هرکشوری است بنابراین همه باید در راستای تقویت و گسترش این مهم در جامعه تلاش کنند.

وی گفت: شفافیت در تمامی زمینه‌ها به خصوص اقتصادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم افزود: شفافیت اقتصادی پیامدهای مثبتی بر سرمایه گذاری و رشد اقتصادی دارد و به تبع درآمدهای مالیاتی، کیفیت زیرساخت‌های اقتصادی و خدمات عمومی را افزایش می‌دهد.

وی اذعان داشت: شفافیت باعث تسهیل نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی و عملکرد دستگاه‌ها، سازمان و نهادها می‌شود.

کریمی در ادامه گفت: خودروسازان در خصوص قیمت تمام شده تولیدخودرو در داخل شفاف‌سازی و واقعیت‌ها را با مردم در میان بگذارند.

وی افزود: قیمت تمام شده خودرو در برخی از سال‌ها در کشور کمتر از قیمت فروش بوده و دولت از خودروسازان مابه تفاوت دریافت می‌کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: این مابه تفاوت به تدریج مستهلک و امروز خودروسازان مدعی هستند با توجه به افزایش نرخ ارز با ضرر و زیان خودرو تولید و عرضه می‌کنند.

وی افزود: تحمیل ضرر و زیان به خودروسازان به هیچ وجه شایسته نیست و از طرفی مردم هم بخواهند هزینه بالاتری نسبت به قیمت تمام شده واحدهای خودروسازی پرداخت کنند این هم معقول و منطقی به نظر نمی‌رسد.

کریمی بیان داشت: دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان باید با ورود به این حوزه، حسابرسی دقیقی از قیمت تمام شده واحدهای تولید خودرو در شرایط فعلی انجام دهند تا یک شرایط شفاف و خوبی هم به نفع مصرف کنندگان و هم به نفع تولید کنندگان در جامعه فراهم شود.

منبع: رادیو اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.