کد مطلب: ۵۶۱۵۶۸

تضمین طالبان برای عدم حمله به ایران

تضمین طالبان برای عدم حمله به ایران

سخنگوی طالبان با اشاره به تصرف گذرگاه مرزی «اسلام قلعه» گفت: اطمینان می‌دهیم که از خاک افغانستان تهدیدی علیه مرزهای ایران ایجاد نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ذبیح‌الله مجاهد، با اشاره به تصرف گذرگاه مرزی «اسلام قلعه» گفت که از خاک افغانستان هیچ تهدیدی علیه کشور ایران صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: به مقامات ایران اطمینان می‌دهیم که به خاک کشور همجوار ما ایران هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.

سخنگوی طالبان گفت که گمرک‌های مرزی بهتر از گذشته و با نظم بیشتر به فعالیت خود در اسلام قلعه ادامه می‌دهد.

مجاهد تاکید کرد: به مردم ایران اطمینان می‌دهیم که حسن همجواری را رعایت می‌کنیم و به اصول هر دو کشور با احترام برخورد می‌شود و از ایران هم چنین توقعی را داریم.

روز گذشته برخی از مقامات محلی و بسیاری افراد در فضای مجازی از تصرف گذرگاه اسلام قلعه در مرز ایران و افغانستان خبر دادند.

با این حال برخی مقامات محلی در ولایت هرات نیز امروز تایید کردند که این گذرگاه مرزی به طور کامل در اختیار طالبان قرار گرفته است.

گفته می‌شود که از روز گذشته که درگیری‌ها در اسلام قلعه تشدید شد، برخی از نیروهای امنیتی و حتی تعدادی از کارمندان گمرکات اسلام قلعه به مرزهای ایران پناه آورده‌اند.

شهاب‌الدین دلاور، سرپرست هیات سیاسی طالبان امروز به خبرنگاران در مسکو گفت: به همسایگان افغانستان و همه کشورهای جهان اطمینان می‌دهیم که تهدیدی علیه آن‌ها از خاک افغانستان صورت نمی‌گیرد.

وی مدعی شد که دست‌کم ۸۵ درصد خاک افغانستان تحت تسلط طالبان است و در این مناطق تمام مدارس، بیمارستان‌ها، ادارات دولتی و نهادها فعال هستند.

دلاور همچنین گفت که همکاری جهانی و مؤسسات کمک‌کننده باید فعالیت‌ها و کمک‌های خود را در مناطق تحت کنترل طالبان ادامه دهند و این گروه حاضر است که به تمام نگرانی‌ها پاسخ دهد و آن‌ها را برطرف کند.

منبع: تسنیم

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ابراهیم

    مگه عرضه دارید که به کشور ایران چپ نگاه کنید . مطمعن باشید که آن روز آخرین روزهای زندگی ننگین تان خواهد بود این جانی ها از ترسشان دارند اراجیف میگن اینها فقط در خاک افغانستان جرات عرض اندام دارند جرات درگیری با هیچ کشور همسایه را ندارند

    • محمد

      اخوی چه خوب چه بد
      اینا از روز تولدشون جنگ، جهاد، جنگ ،جهاد تو مغزشونه
      ما اب و برقمون میره از زندگی ناامید میشیم

  • لویس

    طالبان به حامیان خود حمله نخواهند کرد ???

    • ناشناس

      نایس

    • ناشناس

      تو ھمین فکر باش ?

  • محمد موسوی

    حکومت طالبان ،از مردانی وحشی و یاغی و سرکش و متحجر و افراطی و هرچی که بگین تشکیل شده که بویی از انسانیت و آزادی نبردن .مگه همین ها نبودن به سفارت ایران حمله کردن و همه رو شهید کردن .چرا حکومت ما به همچین وحشی هایی باج میده .چرا باهر گروهکی که دنیا مخالفش هست ما باید باهاش مذاکره کنیم چرا همیشه تافته جدا بافته هستیم ،چرا باید بگیم طالبان که عزیزان مارو کشته بگیم برادر ماست و تغییر کردن و خوب شدن .همین چندروزه مگه نبود نیروهایی تسلیم شده رو کشتن

    • ناشناس

      سلام ودرودخدابرشماآقای موسوی کاشکی منم الان پیش شمابودم منظورم اون کشوری که پرچمش زدی بالای متنت کاشکی منم میتونستم بیام اونجاوازبیکاری وبدبختی نجات پیدامیکردم وضعیت صفروحتی شایدبگم زیرصفربیکاروبی درآمدولی چکارمیشه کردموفق باشی عزیزم قربون جدت

  • نام

    سربازان افغانهای ترسو مملکتشون رو ول کردن فرار کردن ایران. مگه غیرت ندارید حیف احمد شاه مسعود برای شماها

    • ناشناس

      دوست عزیز باید ی دولت مرکزی باشع بتونع ازنیروهاش حمایت کنه نه کشوری بادو ریئس‌جمهور

  • ناشناس

    ???? طالبان هم عددی هستن
    در برابر ایران

  • کررار

    دوستان بنده قصدم توهین به هیچ قشری نبودوروشن ترعرض کنم که منظورم این بوداگرطالبان وحشی وتعطیل هستن به موقع اش ماازاونهابدترووحشی ترمیشیم اگرمطلب رو دروست بیان نکردم وباعث دلخوری هموطنانم شده بنده آزتک تک شماعضرخوای میکنم

  • محمد

    حتما فکر میکنند طالبان تروریست توبه کرده.توبه گرگ مرگه.وجدانا سیاست طالبان در مورد ایران خیلی جالبه.یه مقدار ازشون یاد بگیرید.بدنیست.

  • ناشناس

    باید‌سریع‌فکری‌کرد‌الان‌اینجوری‌میگن‌پشت‌اینها‌پره

  • ایران

    ن طالبان ن هیچ‌ گروه تروریستی چپ نمی تونه به ایران نگاه کنه
    جانم فدای ایران زنده باد جمهوری اسلامی ایران تا ابد

  • میثم

    طالبان سگ کیه که بخواد اصلا حرف بزنه بچه های تبریز رو مسلح کنین میریم اونجا افغانستان رو میگیریم اینا تا حالا ترک ندیدن ترک بریزن اونجا مثل سگ فرار میکنن