کد مطلب: ۴۶۵۳۶۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه اولیه «بگیلان» بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه «بگیلان» بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه بگیلان در حالی فردا انجام می‌شود که این شرکت در تیرماه امسال توانسته میزان درآمد خود را بیش از 72درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز سه‌شنبه قرار است دومین عرضه اولیه مردادماه با نماد «بگیلان» انجام شود. شرکت توسعه مسیر برق گیلان به عنوان 219امین شرکت پذیرفته شده در فرابورس در گروه «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» و در زیر گروه تولید انتقال و توزیع نیروی برق در فهرست بازار دوم فرابورس درج است.

شرکت توسعه مسیر برق گیلان در بهمن ماه 1389 به ثبت رسید و در اسفند 1396 به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد. سهامدار اصلی این بگیلان، شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر ( 51 درصد) بوده و شرکت توسعه خدمات مدیریت اهداف و مدیریت انرژی امید تابان هور نیز با بیش از 23 درصد سهامداران اصلی میانی آن هستند.

begilan 1

بگیلا در حال حاضر سرمایه 4 هزار و 300 میلیارد ریالی دارد که البته دو بار در سالهای 1394 و 1395 افزایش سرمایه 10600 و 302 درصدی داده است. و اگر چه در 9 ماهه منتهی به 31 خرداد 1399 توانسته در آمد عملیاتی خود را با 18 درصد افزایش به 2 هزار و 336 میلیارد ریال برساند اما با توجه به افزایش 19 درصدی هزینه‌ها و بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی سود خالص این شرکت به 798 میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی 21 درصدی داشته است.

begilan 2

با وجود این عملکرد بگیلا در سال 98 نشان می‌دهد که این شرکت در سال مالی منتهی به 31 شهریور 98 خود 142 میلیارد و 970 میلیون تومان سود خالص شناسایی کرده که نسبت به سال مالی قبل افتی 10 درصدی داشته است.

عملکرد ماهانه بگیلان در تیرماه نشان می‌دهد این شرکت از ارائه خدمات و محصولات خود 672 میلیارد و 497 میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به خرداد ماه 73 درصد و نسبت به تیرماه سال 98 بیش از 30 درصد رشد داشته است.

با این حال با توجه به اطلاعات موجود در این امیدنامه به جز این 6 درصد اولیه، بگیلان قرار است طی 6 ماه 3 درصد دیگر از سهام خود را با تشخیص فرابورس به سهامداران خرد عرضه کند. از سوی دیگر قیمت 2400 تومانی این سهم نیز موجب شده تا با توجه به فاصله قیمتی این نماد با نمادهای هم گروه خود نظیر بمپنا و بکهنوج نشان می‌دهد که این نماد می‌تواند رشد خوبی را تا پایان سال به ثبت برساند.

begilan 3

در عرضه اولیه «بگیلان» که فردا از ساعت 13 تا 17 بعدازظهر انجام می‌شود، هر کد بورسی می‌تواند حداکثر 80 سهم در بازه قیمتی 2200 تا 2400 تومانی سفارش دهد. البته با توجه به مشارکت بالای 5 میلیون نفر در عرضه اولیه آبادا، به نظر می‌رسد کمتر از 48 سهم به هر نفر تخصیص داده شود که حدود 115 هزار تومان نقدینگی می‌خواهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام
    چرا پیام های ناظر و بقیه در ایزی تریدر نمایش داده نمیشه کسی میدونه

    • ناشناس

      موافقم
      رو گوشي منم ١٠ روزه كه خوانده نميشه

    • ناشناس

      زنگ بزنید درست میکنن مال منم اینجوری بود درست شد

    • ناشناس

      برا منم همین طور بود حذف کردم دوباره نصب کردم درست شد

  • مهرداد

    آنقدر خبر به درد نخور این تجارت نیوز میزنه تا مردم تازه وارد گند بزنن به بورس امروز ملت تو شرایطی تو صف فروش بودن که اگه فردا می‌فروختن کمتر ضرر میکردن ولی متاسفانه هیچ کس فرق قیمت پایانی و آخرین رو نمیدونه مارو هم دارن بدبخت می‌کنند

  • ناشناس

    سلام من قبلا سهام دارایکم را خریدم الان کد بورسی گرفتم و احراز هویت انجام دادم و کاراشو تکمیلکردم و پیام ایزی تریدر اومد و وارد برنامه شدم ،تقریبا ۱۵ روزه هنوز دارایکم نمیاد بال تو پرتوفی ،تغییر کارگزاری زدم فقط میزنه ثبت شد هنوز بالا نیومده،لطفا راهنمای کنید

  • ناشناس

    سلام من خواستم درخواست بگیلان رو ویرایش کنم نشد ، دکمه حذف رو زدم ایا الان حذف شد درخواستم، هنوز پول تو حسابمه با توجه به اینکه بعد ساعت ۱۷ بوده آیا حذف شده !! نمیشه کاری کرد ؟

  • ناشناس

    سلام من سهام دارا یکم تو مفید تغیر کار گزاری زدم از اول ماه تا الان زده در دست بررسی این همه مدت طبیعیه ؟؟

  • امیر.البرز

    حتما خریده که میگه، دلیلی به دروغ گفتنش نمیبینم،چون بورس شخصی نیست ،مال اونم نیست،پس حتما و قطعا راست و درست میگه، موفق باشی.

  • امیر.البرز

    سلامت باشی

  • Fm

    منم بگیلان سهم خریدم بهتر از غزر هست؟

  • نگار

    سلام چرا با اینکه ک شماره کاربری و رمز عبور برای وارد شدن به ایزی تریدر رو دارم اما هر اطلاعات رو وارد میکنم میزنه خطا در اعتبار سنجی…. کسی میتونه علتش رو بگه

  • ناشناس

    سلام بگیلان و غزر چرا هنوز به سودهی نرسیدن