کد مطلب: ۳۳۳۷۵۲

آغاز عرضه خودرو به قیمت ۵ درصد کمتر از بازار توسط خودروسازان

آغاز عرضه خودرو به قیمت ۵ درصد کمتر از بازار توسط خودروسازان

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: برای خودروهایی که مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نیستند، عرضه با نرخ پنج درصد کمتر از بازار شروع شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رضا رحمانی وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت امروزدر حاشیه مراسم تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال در حوزه صنعت و معدن در پاسخ به این سوال که چه زمانی قیمت خودرو نهایی می‌شود و آیا افزایشی وجود خواهد داشت، اظهار کرد: برنامه‌ای که ما داریم قیمت‌هایی که در بازار تعیین شده پایین بیاوریم و این مستلزم افزایش تولید است. اکنون تولید در دو خودروساز عمده به شدت پایین آ‌مده است و از اول سال حدودا با افت تولید روبرو شدیم.

وی افزود: قیمت ارتباط مستقیمی با تولید دارد و اگر طبق برنامه بتوانیم تولید را افزایش دهیم، عرضه زیاد خواهد شد و تقاضا را پاسخگو باشد و قیمت پایین بیاید.

در حال حاضر قیمت‌گذاری خودرو به دو بخش تقسیم می‌شود، خودروهای مشمول قیمت‌گذاری و خودروهایی که مشمول نبودند.

خودروسازها با یک برنامه در رابطه با خودروهایی که مشمول قیمت‌گذاری نیستند، در حاشیه بازار به قیمت 5 درصد از پایین‌تر از نرخ بازار عرضه می‌کنند و روند کاهشی قیمت ادامه خواهد یافت و از طرفی افزایش تولید دنبال می‌شود تا رانت دلالی ایجاد شده از بین برود و قیمت در حالت متعادل‌تری قرار بگیرد.

رحمانی در پاسخ به این سوال که به مفهوم اقتصادی بازار وجود ندارد و عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت نیستند، بنابراین چگونه می‌توان توقع داشت پنج درصد کمتر از قیمت بازار خودرو عرضه کرد، گفت: این خودروها مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نیستند و آنچه که خودروهای مشمول بودند، فرایند دیگری دارند که باید در کارگروه بازار تنظیم شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.