کد مطلب: ۷۱۱۴۳۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تپسی صف خرید ماند / شکست رکورد پذیره‌نویسی فرابورس

تپسی صف خرید ماند / شکست رکورد پذیره‌نویسی فرابورس

پذیره‌نویسی تپسی روز گذشته به پایان رسید و این نماد توانست امروز بیشترین سرانه خرید حقیقی را به خود اختصاص دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس امروز با رشد ۹ هزار و ۶۶۱ واحدی به محدوده یک میلیون و ۳۳۱ واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز به محدوده ۳۷۸ هزار واحدی رسید. ارزش معاملات بازار تا لحظه تنظیم این گزارش به دو هزار و ۷۵ میلیارد تومان رسید.

همچنین امروز تپسی توانست در لیست بیشترین سرانه خرید حقیقی‌ها قرار بگیرد و ارزش صف خرید آن به ۳۵٫۱ میلیارد تومان رسید.

سریع‌ترین پذیره‌نویسی به تپسی رسید

تپسی یکی از سریع‌ترین پذیره‌نویسی‌های تاریخ فرابورس را رقم زد و ۲۴۶ میلیون سهم تپسی تنها در ۸ دقیقه پذیره‌نویسی شد.

این درحالی است که فقط حقوقی‌ها و سهام‌داران حرفه‌ای امکان شرکت در این پذیره‌نویسی را داشتند. تپسی اولین شرکت استارتاپی و دانش بنیانی است که وارد بازار سرمایه شده است و در فاز قبلی ۵ درصد سهام این شرکت با هدف کشف قیمت به حقوقی‌ها عرضه شد؛ در حال حاضر ۱۵ درصد سهام این شرکت عرضه شده است.

براساس آمارهای نبض بورس؛ در فاز اول عرضه سهام تپسی ۵ درصد سهم در تاریخ ۲۴ خرداد، با هدف کشف قیمت عرضه شد. به قیمت ۹۳۹ تومان با مارکت کپ ۱۰۹۹ میلیارد تومان و ۱۱۷ میلیارد تومان سرمایه ثبتی تمام عایدات حاصل از عرضه اولیه، برای اهداف توسعه‌ای وارد شرکت شد.

در مرحله دوم عرضه اولیه، روز دوشنبه ۱۸ مهر، ۱۰ درصد سهام به روش سلب حق تقدم و از طریق پذیره‌نویسی عرضه شد.

شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس در تاریخ ۶ شهریورماه سال جاری مجمع عمومی فوق‌العاده خود را برگزار کرد و در خصوص موضوع افزایش سرمایه شرکت تصمیم‌گیری کرد. تصمیم‌گیری صورت گرفته در مورد افزایش سرمایه تپسی بر این مبنا بود که سرمایه شرکت با سلب حق تقدم خرید سهام از سهامداران فعلی و صدور سهام جدید، از سرمایه ۱۱۷ میلیارد تومانی با افزایش ۱۱۰ درصدی به مبلغ ۲۴۶ میلیارد تومان سرمایه خود را ارتقا بخشد، ۱۰ درصد از سهام تپسی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سهامداران حرفه‌ای عرضه می‌گردد.

سرمایه وارد شده به شرکت صرف ادامه توسعه جغرافیایی تپسی، طرح‌های توسعه‌ای و عرضه محصولات جدید خواهد شد. با احتساب ۱۰ درصد پذیره‌نویسی سهام امروز در واقع ۱۵ درصد از سهام تپسی در فرابورس شناور می‌شود و خریداران و سرمایه‌گذاران می‌توانند سهام اولین شرکت دانش‌بنیان و استارتاپی بورس را معامله کنند. خریداران عرضه اولیه ترکیبی از شرکت‌های حقوقی و خریداران حقیقی حرفه‌ای هستند و کسانی که در پذیره‌نویسی شرکت می‌کنند، حداکثر ظرف ۴۵ روز پذیره‌نویسی آن‌ها تبدیل به سهام می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.