کد مطلب: ۷۶۰۰۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کامیون‌های بورس کالا چقدر از بازار ارزان‌تر هستند؟

کامیون‌های بورس کالا چقدر از بازار ارزان‌تر هستند؟

بر اساس اعلام بورس کالا قرار است این بورس فردا میزبان 480 کامیون در مدل‌های مختلف باشد؛ این کامیونت‌ها چقدر از بازار ارزان‌تر هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار است بورس کالا فردا میزبان ۱۰۰ دستگاه کامیون کشنده امپاور و ۴۵۰ دستگاه کامیونت باشد.

بهمن دیزل کامیون کشنده امپاور را با قیمت 3 میلیارد و 130 میلیون تومان عرضه خواهد کرد؛ گفتنی است این کامیون تا کنون در بازار آزاد عرضه نشده است.

همچنین در این روز کامیونت فورس ۶ تن کابین خوابدار را به قیمت ۹۳۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد؛ این در حالی است که کامیونت فورس ۶ تن کابین خواب دار در بهترین حالت یک میلیارد و 30 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود و بیشترین قیمت ثبت شده در بازار آزاد برای این کامیونت نیز یک میلیارد و 440 میلیون تومان است.

یعنی متقاضی خرید کامیونت فورس ۶ تن کابین خوابدار از بورس کالا حدود 100 تا 500 میلیون تومان سود می‌کند. این سود با توجه به قیمت ثبت شده توسط متقاضیان در بورس کالا متفاوت است.

همچنین کامیونت فورس ۶ تن (کابین بدون خواب) را به قیمت پایه ۸۹۳ میلیون تومان عرضه شد و این در حالی است که قیمت این کامیونت در بازار آزاد از 980 میلیون تومان شروع می‌شود و تا یک میلیارد و 200 میلیون تومان می‌رسد.

با وجود این تفاوت حدود 300 میلیون تومانی به نظر می‌رسد که خرید خودرو از بورس کالا، کاملا اقتصادی است.

درصد پیش‌پرداخت سفارش خرید کامیون کشنده امپاور و کامیونت فورس ۳۰ درصد و کارا تک‌کابین و دوکابین ۵۰ درصد است.

عرضه کامیون در بورس کالا

هزینه‌های جانبی خرید کامیون از بورس

هزینه‌های جانبی قانونی که قرار است بعد از معامله به کامیون کشنده امپاور افزوده شود ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و علی‌الحساب ۱۱ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۶۰۱ تومان بابت هزینه مالیات و عوارض شماره گذاری، هزینه پلاک و شماره گذاری، هزینه پست، صدور کارت و هوشمندسازی کارت خودرو و هزینه بیمه شخص ثالث است. مابه‌التفاوت این هزینه‌های جانبی پس از نهایی شدن مبالغ مذکور در سال ۱۴۰۲ توسط مراجع ذی‌ربط مشخص و اخذ خواهد شد.

هزینه‌های جانبی که قرار است بعد از معامله به کامیونت فورس افزوده شود ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و علی الحساب ۶ میلیون و ۵۲۲ هزار و ۶۹۴ تومان بابت هزینه مالیات و عوارض شماره گذاری، هزینه پلاک و شماره گذاری، هزینه پست، صدور کارت و هوشمندسازی کارت خودرو و هزینه بیمه شخص ثالث است.

مابه التفاوت این هزینه‌های جانبی پس از نهایی شدن مبالغ مذکور در سال ۱۴۰۲ توسط مراجع ذی‌ربط مشخص و اخذ خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فروش کامیون یا سواری در بورس فقط گرانفروشی قانونی است و دست در جیب مردم کردنه بازارها رو باز کنید و رقابتی بعد ببینید همین ماشین ها رو با التماس و قسطی عرضه میکنن