کد مطلب: ۶۱۴۹۰۰

علت کاهش قیمت دلار / عوامل کاهشی در بازار ارز کدامند؟

علت کاهش قیمت دلار / عوامل کاهشی در بازار ارز کدامند؟

قیمت دلار از هفته گذشته بیش از ۱۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشته است. سیگنال‌های مثبت از مذاکرات و برخی از فعالیت‌های فعالان بازار موجب کاهش قیمت دلار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار چند روز گذشته روند کاهشی ثبت کرده است. قیمت دلار در جریان معاملات چند روز گذشته روند نوسانی اما کاهشی را ثبت کرده است.

دور جدیدی از مذاکرات که از هفته گذشته آغاز شد یکی از دلایلی بود که فعالیت و خرید فروش در بازار دلار را کاهش داد.

کم‌تر شدن کاهش خرید و فروش دلار در بازار در کنار برخی از سیگنال‌های مثبت از مذاکرات دلایلی بود که قیمت دلار را کاهش داد.

بازار ارز تهران همچنان در تصرف اخبار برجام است و معامله گران اخبار مذاکرات هسته‌ای را دنبال می‌کنند. دیروز مذاکره کننده ارشد کشورمان برای ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک در چارچوب گفت‌وگوهایی که با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد وارد هتل کوبورگ وین شد.

جلسات روسای هیات‌های مذاکره کننده و کارشناسان در روزهای اخیر شتاب تندی گرفته است و روند گفت‌وگوها رو به جلو اما محتاطانه و گام به گام پیش می‌رود. امروز دهمین روز از مذاکرات جریان دارد و هیات‌ها همچنان برای دست‌یابی به توافق نهایی تلاش می‌کنند.

آزادسازی منابع دلاری

احتمال آزاد‌سازی منابع دلاری بلوکه شده ایران توسط کشور‌های کره و عراق در کنار سخنان رئیس کل بانک مرکزی در راستای سیاست‌های تقویتی بازار برای ماه‌های آتی، همگی خبر از افزایش میزان عرضه دلار در بازار ارز ایران می‌دهد و به نظر کارشناسان این خود می‌تواند دلیل مهمی برای کاهش قیمت دلار در هفته‌های اخیر باشد.

اما سوالی که وجود دارد این است که کاهش قیمت دلار ادامه دارد؟

تحلیلگران و معامله‌گران جواب مشخصی برای این سوال ندارند و قیمت دلار وابسته به روند مذاکرات وین دارد. چنانچه اخبار مثبت مذاکرات ادامه داشته باشد، بعید است که قیمت دلار مجددا افزایش پیدا کند.

چون روند مذاکرات، معاملات ارز در بازار آزاد را متوقف کرده است. بسیاری از معامله‌گران نه خریدار دلارند و نه فروشنده آن. آنها فعلا در حال رصد بازار و اخبار دقیق مذاکرات هستند تا ببینند سیگنال‌هایی که از وین مخابره می‌شود مثبت است یا منفی.

برای همین گفته می‌شود در صورت تدوام اخبار مثبت، احتمال کاهش قیمت دلار وجود دارد. اما مشخص است که بازار ارز کاملا محتاط شده و قیمت دلار گام به گام ارزان می‌شود.

آخرین اخبار بازار ارز را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایران

    نظر دارم چه نظری،الان کجا کاهش پیدا کرده
    دلار زپرتی آمده شده سی تومان الان شده 29 میگید کاهش پیدا کرده،الان دنبال علت میگردید؟؟؟؟؟؟؟
    پس چرا زپرتی بود زارتی شد دنبال علت نبودید؟؟؟؟

  • ابوالفضل

    دوستان اشتباه نکنید پول دار نیستم ولی بعد یه عمر یه غلطی کردم برا اینکه حقوق کارگری رو خرج نکنم پس انداز کنم یه نیم امامی خریدم الانم ۶۰۰ اومده پایین?? قدمم عالیه اگه خواستید جایی رو بترکونید پیام بدید یه نظر بیام و برگردم???
    ۰_ خواستم بیت کوین استخراج کنم بازارش نابود شد.
    ۱_ خواستم برای کار برم عراق کرونا شد.مرز بسته شد.
    ۲_ توی بورس ایران سرمایه گذاری کردم بورس پوکید.
    ۳_ یه شرکت حقوق بالا و خوب می داد وقتی من رفتم اونجا دیگه حقوقاشون نابود شد.
    ۴_ لیر اومد پایین خواستم برم ترکیه وسیله بخرم بیارم ویروس اُ میکرون اومد ، ورود به ترکیه ممنوع شد.
    ۵_ به هر دختری هم فکر میکنم قبل این که بهش بگم ازدواج میکنه .می ترسم الانم بگم اوضاع خوب میشه ولی معکوس عمل کنه و امیدوارم خوب بشه واسه همه.

    • ناشناس

      عزیزم?

    • علی احمدی

      یه سری به بنگاه های ماشین بزن…خدا خیرت بده???

  • ناشناس

    اگر دولت بیاید به مستاجران که بازنشسته هستن نوان کرایه سنگین ندارن از دم قسط خونه بدهد بازنشسته به جای کرایه خونه قسط خونه بدهد هم اوضاع مستاجران بازنشسته بهتر میشه در پیری صاحب خونه میشن هم دولت باعث میشه دست سوداگران را درمورد خونه کوتاه کن من بعنوان یه شهروند یه بازنشسته یه سرپرست خانواده از دولت میخوام توجه ای به این قشرداشته باشد باتوفیق روزافزون برای ایران بهتر

  • سعید

    تما م بیمارستانها در اماده باش هستند تادر صورت سقوط دلار سکته ای ها رو بستری کنند.

  • خزر

    خدایا چکار کنیم
    خودت فقط مگه کمکمون کنی

  • شاهین

    خیز برای پرش.
    دلخوش نباشید که دپارتمان را ارزان میکنیم

  • ناشناس

    سلام آمار گرفتم دلار تا ۱۲ هزار تومن میاد پایین
    بیچاره شدیم ???

  • ناشناس

    لطفا ملت امروز با قطعنامه سال ۶۷ تصویر نفرمایند چون قیاس مع الفارق بوده امروز شکاف هزینه‌ای آنقدر زیاد است که تمام کوه های کشور را در این شکاف بریزیم شاید بتوان به آرامش رسید که آنری محال بوده؟

  • Happناشناسy

    با سلام‌
    قیمت درست دلار 4200 تومان هست و قیمت بقیه دلار ها رانت هستن و بدبختی برای مردم

    • ناشناس

      درود به شرفت

  • ناشناس

    قیمت دلار با ازاد شدن دلار های بلوکه شده ۱۵۰۰۰ میشود شک نکنید