کد مطلب: ۳۸۱۳۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

علل کاهش قیمت دلار چیست؟ / ۲ گزینه که از نگاه فعالان بازار نقش بیشتری دارند

علل کاهش قیمت دلار چیست؟ / 2 گزینه که از نگاه فعالان بازار نقش بیشتری دارند

بازار ارز طی یک ماهه اخیر دچار سقوط قیمت شده، به نحوی که دلار یک ماهه بیش از 16 درصد از ارزش خود را از دست داده است؛ علت افت بازدهی در بازار ارز چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، صرافی ملی امروز قیمت فروش دلار را 12 هزار و 850 تومان اعلام کرد، یورو نیز از سوی این صرافی 14 هزار و 750 تومان نرخ‌گذاری شد.

دلار در بازار آزاد نیز حدود قیمت‌های اعلامی صرافی ملی خرید و فروش شد.

بسیاری از فعالان این بازار معتقد هستند علت روند کاهشی که در بازار ارز و مخصوصا در قیمت دلار به نقش بانک مرکزی برمی‌گردد، به نظر این گروه بانک مرکزی با عرضه ارز و پایین آوردن قیمت به دنبال جمع‌آوردی دلار است.

درباره روند قیمت دلار طی روزهای آینده نیز در حالی که صرافی‌های میدان فردوسی معتقد بودند قیمت دلار بالا می‌روند، برخی دلالان معتقد هستند کاهش قیمت در بازار ارز ادامه‌دار خواهد بود.

برخی از فعالان این بازار به موضوع اخبار خارجی منتشر شده در خصوص سفر وزیر خارجه ژاپن و آلمان اشاره کردند و معتقد هستند که سفر این افراد می‌تواند روی کاهش قیمت ارز نیز تاثیرگذار باشد.

دلار در روز یکشنبه 19 خرداد ماه با حدود سه درصد افت قیمت مواجه شده بود و در صرافی ملی به رقم 12 هزار و 700 تومان رسید.

روزنامه دنیای اقتصاد نیز در گزارش امروز خود به چرایی کاهش قیمت دلار پرداخته است که از نگاه فعالان پیش‌رو بودن سفر وزیر امور خارجه ژاپن به ایران را در کاهش‌های اخیر تاثیرگذار بوده است.

بر اساس این گزارش برخی از فعالان بازار معتقد هستند بازار پس از آنکه چند روز نتوانست به بالای مرز ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی برود و با کمبود تقاضا مواجه بود، تصمیم گرفت که راه کاهشی را برای حرکت انتخاب کند، به‌خصوص آنکه سفر وزیر امورخارجه ژاپن به ایران نزدیک است و برخی گمانه‌زنی‌ها در فضای معاملاتی از این حکایت دارد که پیغامی از سوی آمریکا برای ایران به همراه دارد.

همچنین کانال تلگرامی معتلق به شرکت مشاور صرافخانه در کانال تلگرامی خود، نظرسنجی درباره علت افت قیمت دلار با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است که از مجموع بیش از دو هزار نفری که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، اخبار مربوط به مذاکرات بیشترین رای را به خود اختصاص داده است.

با این که بازار متشکل ارزی یکی از موضوعات مورد بحث این روزهاست اما در این نظرسنجی درصد کمی از آرا را به دست آورده است. شش درصد از شرکت‌کنندگان به خرید ارزان‌تر اسکناس دلار از پتروشیمی‌ها همزمان با راه‌اندازی بازار متشکل ارزی رای داده‌اند.

قیمت دلار در روز 19 اردیبهشت ماه امسال معادل 15 هزار و 350 تومان بوده، اما در روز 20 خرداد ماه با حدود دو هزار و 500 تومان کاهش به رقم 12 هزار و 850 تومان رسیده، یعنی در حدود بازه زمانی یک ماهه با 16.2 درصد افت ارزش مواجه شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حباب الکی است صبرکنید ببینید دلارها را ریختند تو بازارعوام فریبی است

    • س.س

      پیشبینیتون چیه از وضعیت دلار

  • ناشناس

    با مهندسي مديران[…] قيمت به زير ده هزار خواهد رسيد تا […]ها كمي استراحت به نود درصد قشر ضعيف جامعه داده بشه.

    • ناشناس

      مثلا میخان بااسم مذاکره اینقداومدپایین اگر با آمریکا مذاکره کنیم خیلی بیشتر میاندازیم

  • ناشناس

    واقعا بیسوادی مردم‌رو درک نمیکنم که با حرف دولت و چهار تا دلال گول میخورن!
    اومدن نخست وزیر ژاپن چه تاثیری خواهد داشت؟؟؟؟
    اومدن وزیر خارجه آلمان که کشور مهمتریه چه تاثیری داشت؟
    دلار رفت بالا همین

  • بی نام

    خیلی خوبه انسان یه جو شرف داشته باشه.. ما ملتی هستیم که هر بلایی سرمون بیاد حقمونه.. بالا پایین شدن دلار هم دست […]