کد مطلب: ۲۳۰۸۰۸

رئیس انجمن علمی ژنتیک پزشکی ایران:

«علم ژنتیک» ایران در منطقه اول است

«علم ژنتیک» ایران در منطقه اول است

رئیس انجمن علمی ژنتیک پزشکی ایران گفت: ایران در حوزه علم ژنتیک در منطقه اول است.

دکتر سید محمد اکرمی در این رابطه اظهار کرد: ژنتیک پزشکی در کشور توانسته پلی میان مطالعات پایه و یافته‌های بالینی باشد که این امر نشان می‌دهد اگر پزشکان با متخصصان ژنتیک همکاری کنند یافته‌هایی مثمر ثمرتری خواهند داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس انجمن علمی ژنتیک پزشکی ایران ادامه داد: ایران در حوزه علم ژنتیک در منطقه اول است و خوشبختانه در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی نیز با تولیدات و چاپ مقالات علمی در نشریات معتبر دنیا نشان داده که نه‌تنها کمبودی در این زمینه نداریم بلکه جزو کشورهای سرآمد محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز ایران در حوزه‌های مختلف ژنتیک مولکولی، گیاهی، جانوری، انسانی و پزشکی علم ژنتیک به بالندگی رسیده‌ و مقالات علمی زیادی منتشر کرده است.

اکرمی تاکید کرد: در گذشته بیماری‌های ناشناخته مختلفی شناسایی می‌شدند، اما خوشبختانه با پیشرفت علم ژنتیک تکلیف بسیاری از این بیماری‌ها مشخص شده است و امروز ما می‌توانیم بیماری‌های مختلف را تقسیم‌بندی کنیم و تعریف جدیدی از آن‌ها داشته باشیم که نشان دهنده پیشرفت ما در علم ژنتیک است.

وی عنوان کرد: پیش از پیروزی انقلاب تعداد زیادی از پزشکان خارجی در کشور حضور داشتند، اما پس از انقلاب اسلامی در هر استانی دانشگاه احداث شد و در زمینه پزشکی به خودکفایی رسیدیم و حتی اساتید ما در دانشگاه‌های خارجی نیز تدریس می‌کنند.

رئیس انجمن علمی ژنتیک پزشکی ایران اضافه کرد: وزارت بهداشت حدود 20 سال گذشته به اهمیت علم ژنتیک پی برد و پس از آن حدود 60 نفر از اساتید به کشورهای خارجی رفتند تا دوره علم ژنتیک را بگذارنند و سپس در تمام دانشگاه علوم پزشکی کشور پراکنده شدند. اکنون نیز برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور PHD این رشته را ارائه می‌کنند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.