کد مطلب: ۱۱۷۶۶۹

عمر دولت یازدهم به اجرای طرح مسکن اجتماعی قد نمی دهد

عمر دولت یازدهم به اجرای طرح مسکن اجتماعی قد نمی دهد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با اشاره به مدت زمان عمر دولت یازدهم گفت: با توجه به این مدت باقی مانده تنها دو ماه کار عملیاتی باقی می ماند و فکر نمی کنم عمر دولت یازدهم کفاف این را بدهد طرح مسکن اجتماعی را عملیاتی کند.  حسام عقبایی در مصاحبه با رادیو گفت و گو

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با اشاره به مدت زمان عمر دولت یازدهم گفت: با توجه به این مدت باقی مانده تنها دو ماه کار عملیاتی باقی می ماند و فکر نمی کنم عمر دولت یازدهم کفاف این را بدهد طرح مسکن اجتماعی را عملیاتی کند.

حسام عقبایی در مصاحبه با رادیو گفت و گو با اشاره به مشکلات حوزه مسکن تاکید کرد: باید در این حوزه طرح هایی داشته باشیم که بین عرضه و تقاضا توازن ایجاد کند. طرح مسکن اجتماعی جزو یکی از اصلی ترین شعارهای وزیر راه بود ولی ظاهرا تبدیل به آخرین طرحی شد که قرار است اجرا شود.

وی با اشاره به مدت زمان عمر دولت یازدهم عنوان داشت: با توجه به این مدت باقی مانده تنها دو ماه کار عملیاتی باقی می ماند و فکر نمی کنم عمر دولت یازدهم کفاف این را بدهد چنین طرحی را عملیاتی کند و دهک های ضعیف را تحت پوشش قرار بدهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور در عین حال گفت: امیدم این است که شتاب این طرح و منابع اختصاص یافته آنقدر بالا باشد که بتواند به بهره برداری برسد.

فریدون پیرلرن مشاور معاون وزیر راه و شهرسازی نیز با بیان اینکه سابقه مسکن قشرهای کم درآمد قبل و بعد از انقلاب مشخص است، گفت: همه دولت های بعد از انقلاب تلاش کردند برای مسکن گروه های کم درآمد فکری کنند و آن را در قالب سیاست ها و برنامه به اجرا گذاشتند.

وی طرح مسکن اجتماعی را ادامه طرح های گذشته دولت ها برای خانه دار کردن قشرهای کم درآمد دانست و عنوان داشت: مسکن اجتماعی مسکن حمایتی برای تامین مسکن اقشار کم درآمد است. در این طرح چند مدل در نظر گرفته شده است؛ مدل هایی که این سیستم پیش بینی کرده است سه روش است؛ روش نخست ساخت مسکن استیجاری است که توسط دولت کمک می شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی درباره روش های دیگر نیز عنوان داشت: در روش دیگر کمک هزینه اجاره به اقشار کم درآمد پرداخت می شود و در نهایت بابت ودیعه مسکن وام قرض الحسنه اعطا می شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.