کد مطلب: ۱۸۶۷۷۲

عمق معاملات؛ شرط مهم رشد بورس

عمق معاملات؛ شرط مهم رشد بورس

نایب‌رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران می‌گوید نکته مهم در رشد شاخص عمق داشتن رقم معاملات بازار سهام است.

سیدحسین سلیمی درباره افزایش شاخص بورس در روزهای اخیر و اینکه این افزایش حباب است یا نه؟ گفت: از آنجایی که مسکن در رکود بوده و سود سپرده‌های بانکی نیز ۱۵ درصد است، سرمایه‌گذارانی که به دنبال سود بیشتر هستند، بورس را به عنوان بازار سرمایه گذاری انتخاب می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: شاخص بورس یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی کشور است؛ در حال حاضر بازارهای اصلی کشور مانند مسکن در رکود هستند و این موضوع باعث شده تا سرمایه‌ها راهی بورس شود.

سلیمی توضیح داد که موضوع مهم درباره شاخص، عمق داشتن معاملات است؛ ممکن است شاخص افزایش یابد اما رقم معاملات هم برای ناظران مهم است.

عضو هیات مدیره بانک خاورمیانه خاطرنشان کرد: زمانی رقم معاملات ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان است اما در زمان دیگر رقم معاملات ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان است و نکته مهم در زمینه رشد شاخص، عمق داشتن است.

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران بخشی از افزایش شاخص بورس را ناشی از ورود شرکت‌های پتروشیمی به بازار با تراز مثبت عنوان کرد. سلیمی خاطرنشان کرد که با توجه به شرایط اخیر در بازار ارز و سکه، رکود حاکم بر شرایط اقتصادی و مسکن و کاهش سود بانکی به ۱۵ درصد، سرمایه گذارانی که تمایل دارند تا سود بالاتری دریافت کنند، سرمایه‌های خود را وارد بورس کرده‌اند.

منبع: ایران‌اکونومیست

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.