کد مطلب: ۴۵۷۵۷۴

عملکرد ماهانه بورس در خرداد ماه:

بازدهی ۲۷ درصدی بورس در خرداد ماه / میانگین ارزش معاملات روزانه ۱۷ درصد کم شد

بازدهی ۲۷ درصدی بورس در خرداد ماه / میانگین ارزش معاملات روزانه ۱۷ درصد کم شد

شاخص کل بورس در حالی در خرداد ماه رشد ۲۷ درصدی را به ثبت رسانده که میزان کل بازدهی این بازار از ابتدای سال به مرز ۱۵۰ درصد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام از ابتدای سال جاری تاکنون توانسته بازدهی بالای ۱۴۰ درصدی را به ثبت برساند و در این رشد عملکرد فوق‌العاده شاخص کل در نیمه دوم خرداد بی‌تاثیر نبوده است. شاخص کل بورس تهران در حالی در پایان خرداد بر قله یک میلیون و ۲۷۰ هزار واحدی ایستاد که در ابتدای این ماه در سطحی زیر یک میلیون واحد ( ۹۹۵ هزار و ۱۸۰) قرار داشت. این در حالی است که روند نزولی شاخص که ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز شده بود تقریبا تا روز ششم خرداد ادامه داشت و شاخص در این روز به سطح ۹۲۶ هزار واحدی نیز رسید اما در ادامه ماه با قرار گرفتن در فاز صعودی در پایان بیش از ۲۷ درصد رشد را به ثبت رساند.

در خرداد ماه شاخص کل هم‌وزن نیز روندی صعودی به ثبت رساند و در پایان ماه با رشدی ۳۰ درصدی در قله ۴۰۹ هزار و ۲۴۳ واحدی قرار گرفت. این اولین ماهی است که در سال ۹۹ رشد شاخص کل هم‌وزن از رشد شاخص کل پیشی می‌گیرد.

2 3

در خرداد ماه ارزش کل معاملات بورس به ۱۵۳ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان رسید که اگر چه نسبت به ارزش کل معاملات اردیبهشت ماه افتی ۶۵ درصدی را نشان می‌دهد اما با توجه به کاهش ۶ روزه تعداد روزهای معاملاتی در خردادماه نسبت به ماه قبل میانگین ارزش معاملات روزانه در خردادماه حدود ۱۷ درصد کاهش داشته و به روزانه ۹ هزار و ۱۲ میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که در اردیبهشت ماه میانگین ارزش معاملات روزانه برای نخستین بار در تاریخ بورس بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود.

2 1 3

از نظر حجم معاملات نیز میانگین ارزش معاملات روزانه در خرداد ماه نسبت به اردیبهشت تنها ۲٫۵ درصد افت داشته و به ۹ میلیارد و ۷۷ میلیون سهم در روز رسیده است. این در حالی است که کل تعداد سهام دادوستد شده در خرداد ماه بیش از ۱۵۴ میلیارد سهم به ثبت رسیده است.

همچنین میانگین تعداد معاملات روزانه در خرداد ماه نیز برای سومین ماه متوالی بیش از یک میلیون مرتبه به ثبت رسید و با افتی ۷٫۳ درصدی به یک میلیون ۲۱۴ هزار معامله در روز رسید.

در خرداد ماه نمادهای کدما، خودرو و کاما به ترتیب با ۱۰۶ و ۱۰۴ و ۹۲ درصد بیشترین بازدهی ماهانه را به نام خود ثبت کردند و در سوی مقابل سه نماد کبورس، غپینو و غسالم به ترتیب با ۳۳، ۲۶ و ۱۴ درصد بازدهی منفی، زیان‌ده‌ترین نمادهای بازار سهام بودند. در این مدت همچنین وتجارت، .بصادر و خساپا بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

2 2 5

بدین ترتیب در پایان فصل بهار، شاخص بورس تهران رشدی ۱۴۸ درصدی را به ثبت رساند و ارزش کل معاملات نیز ۵۰۴ هزار و ۴۵۲ میلیارد تومان رسید. رقمی که از معامله بیش از ۵۰۹ میلیارد سهم حاصل شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سهیلا

    اینکه ارزش معاملات بازار کم شده یعنی اینکه بورس در حال رسیدن به تعادله؟

  • محمود باادب برزگر

    بانک انصار پول فروش سهام عدالت واریز کن بخدا مردم از چشم انتظاری