کد مطلب: ۴۵۱۴۵۵

عملکرد هفتگی بورس:

اولین رشد منفی هفتگی بورس تهران در سال ۹۹ به ثبت رسید

اولین رشد منفی هفتگی بورس تهران در سال ۹۹ به ثبت رسید

در آخرین هفته اردیبهشت ماه، شاخص کل بورس تهران با ۳ درصد کاهش در سطح ۹۸۶ هزار و ۷۵۹ واحدی قرار گرفت تا به روند صعودی خود پایان دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آخرین هفته معاملات بورس در اردیبهشت ماه، شاخص کل در نهایت با افتی ۳ درصدی در نهایت به زیر کانال یک میلیون واحدی سقوط کرد تا پس از هفته‌ها صعود پی‌درپی، یک هفته نزولی را به ثبت برساند.

در این هفته، شاخص کل هفته را با سقوطی ۳ درصدی آغاز کرد و با بیش از ۳۰ هزار واحد افت، مجددا به زیر کانال یک میلیون واحدی بازگشت. در این روز بیش از ۸۵۶ هزار معامله صورت گرفت که طی آن ۵ میلیارد و ۸۷۶ میلیون سهم با ارزشی باالغ بر ۶۴ هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال داد و ستد شدند. در این روز شاخص کل هم وزن نیز ۱٫۸۶ درصد افت کرد. بازگشایی ۱۰۰ درصدی ایران خودرو و ۱۰ دردی تکمبا مهمترین بازگشایی‌های این روز بودند و بیش از ۱۵ سهم نیز در محدوده منفی ۱۰ بازگشایی شدند. سه نماد خگستر، شپنا و خزامیا نیز به ترتیب با ۴۶۹، ۲۷۸ و ۲۶۴ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

H0 2
دومین روز هفته نیز شاهد افت شاخص کل بازار سهام بودیم. در این روز شاخص کل بورس با افتی ۱۹ هزار واحدی حدود ۲ درصد کاهش یافت تا به محدوده ۹۶۸ هزار واحدی برسد. در این روز تعداد معاملات از مرز یک میلیون و ۳۱۸ هزار بار گذشت و حجم معاملات نیز ۱۹ میلیارد و ۷۹۲ میلیون سهم شد. ارزش کل معاملات نیز ۱۰۵ هزار میلیارد ریال بود. نماد غسالم نیز در این روز پس از افزایش سرمایه با ۳۰ درصد رشد بازگشایی شد.

در روز دوشنبه ، از همان ابتدا بازار رنگ سبز به خود گرفت و در نیم ساعت ابتدایی بیش از ۲۵ هزار واحد رشد کرد و همین رشد را تا پایان زمان بازار حفظ کرد. در پایان روز شاخص با صعودی ۲٫۷۶ درصدی در پله ۹۹۵ هزارتایی قرار گرفت تا پس از ۴ روز سقوط بالاخره در مدار صعود قرار بگیرد. در این روز نیز دفعات معامله از مرز یک میلیون و ۳۶۰ هزار بار عبور کرد و حجم معاملات بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۱۶ میلیون سهم بود. ارزش معاملات روز دوشنبه نیز ۱۲۷ هزار میلیارد به ثبت رسید که در این میان سه نماد فولاد، وبلمت و شبندر به ترتیب با ۸۷۵، ۷۲۷ و ۶۲۰ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. در این روز معاملات بلوکی با ارزشی بالغ بر ۹ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال در نمادهای حفاری، وبلمت، تاپیکو، تاصیکو، فولاد و شنفت صورت گرفت.

روز سه‌شنبه نیز بازار با رشدی ۱۱ هزار واحدی کار خود را آغاز کرد اما رفته رفته با گذشت زمان معاملات، شاخص فاز نزولی به خود گرفت تا در پایان با ثبت رشد ۶۹۴۴ واحدی به کار خود خاتمه دهد. در این روز اگرچه تعداد معاملات بیش از یک میلیون و ۳۹۰ هزار معامله بود اما حجم معاملات مجددا به زیر ۱۰ میلیارد سهم رسید و ارزش معاملات نیز ۱۰۲ هزار میلیارد ریال به ثبت رسید. در این روز سه نماد شپنا، شستا و وبملت بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

H1 2

در آخرین روز هفته ، بازار مجددا روندی نزولی در پیش گرفت. در روزی که اکثر نمادهای بزرگ و شاخص ساز با صف فروش به کار خود خاتمه دادند شاخص کل بیش از ۱۵ هزار واحد افت کرد و این در حالی بود که نمادهای کوچکتر در محدوده مثبت و صف خرید معامله می‌شدند به طوری که شاخص کل هم وزن در این روز ۰٫۲۵ درصد افزایش یافت. در روزی که از نظر تعداد دفعات معاملات رکورد هفته را شکست، ۹ میلیارد و ۱۲۷ سهم معامله شد که ارزش آنها بیش از ۱۱۱ هزار و ۷۲۶ میلیارد ریال بود. در این روز همچنین عرضه اولیه «پیزد» با بیش از ۳ میلیون متقاضی انجام شد که به هر نفر حدود ۶۰ هزار تومان سهم تعلق گرفت.

در پایان هفته، شاخص کل نتوانست در بالای سطح یک میلیون واحدی خود را تثبیت کند و همچنین ارزش کل معاملات نیز با افتی ۱۳ درصدی به ۵۱۱ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال رسید. این در حالی بود که حجم معاملات نیز ۴۷ میلیارد و ۵۹۳ میلیون سهم بود که در مقایسه با هفته گذشته افتی ۱۴ درصدی داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.