خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۹۷۴۳

عملکرد هفتگی بورس:

رشد ۸ هزار واحدی شاخص در اولین هفته سال ۹۹ / حقیقی‌ها بازار را در دست گرفتند

رشد ۸ هزار واحدی شاخص در اولین هفته سال ۹۹ / حقیقی‌ها بازار را در دست گرفتند

در اولین هفته بورس در سال ۹۹ که تنها ۲ روز معاملاتی داشت، شاخص کل با رشدی ۸ هزار و ۳۶۷ واحدی بر پله ۵۲۱ هزار و ۲۶۷ واحدی تکیه زد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان نخستین هفته معاملاتی سال ۹۹ شاخص کل بورس تهران با رشدی ۸ هزار و ۳۶۷ واحدی ( ۱٫۶۳ درصد) بر پله ۵۲۱ هزار و ۲۶۷ واحدی ایستاد. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز در این هفته رشدی ۳٫۶ درصدی را تجربه کرد.

در روز سه‌شنبه ۵ فروردین که اولین روز معاملاتی بورس در سال ۱۳۹۹ بود، شاخص کل در حالی افت ۴۲۳۵ واحدی را به ثبت رساند که شاخ کل هم وزن بیش از ۱۵۰۰ واحد رشد داشت. در این روز بیش از ۶۲۹ هزار معامله انجام شد که طی آن ۴ میلیارد و ۱۵۷ سهم با ارزشی بالغ بر ۲۸ هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال دادوستد شد. در جریان معاملات روز سه‌شنبه سه نماد وبملت، غسالم و غگل به ترتیب با ۱۶۲۲، ۱۳۷۲ و ۱۰۴۶ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و سه نماد بانکی وتجارت، وبصادر و وبملت بیش از هر نماد دیگری معامله شدند. در اولین روز معاملاتی سال ۹۹، سهم حقوقی‌ها در ارزش کل معاملات تنها ۲۵ درصد بود.

دومین روز معاملاتی هفته اما از همان ابتدا با صعودی شدید همراه بود و در پایان شاهد صعود ۱۲ هزار و ۶۰۶ واحدی شاخص بودیم. در این روز شاخص کل هم‌وزن نیز ۲٫۷ درصد رشد داشت تا در پایان روز شاخص بر پله ۵۲۱ هزار و ۲۶۷ واحدی تکیه بزند. در روزی که ارزش کل معاملات بیش از ۳۷ هزار میلیارد ریال بود، ۴ میلیارد و ۷۷۵ میلیون برگه سهم دادوستد شد که در این میان بکام، وبلمت و غسالم بیشترین سهم را در ارزش کل معاملات داشتند.

هفته اول سال ۹۹ در حالی به پایان رسید که به دلیل تعطیلات نوروزی، این هفته تنها ۲ روز معاملاتی داشت. ارزش کل معاملات این هفته در حالی ۶۵ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال به ثبت رسید که حجم معاملات ۸ میلیارد و ۹۳۲ میلیون برگه سهم بود. بر این اساس میانگین ارزش معاملات روزانه ۳۲ هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال بود که در مقایسه با میانگین ارزش معاملات روزانه آخرین هفته سال ( ۴۵ هزار و ۹۳۶ میلیارد ریال) افتی ۲۹ درصدی داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.