کد مطلب: ۴۳۹۴۸۵

فلزات اساسی بورس را منفی کردند / افت ۴۲۰۰ واحدی شاخص در اولین روز معاملاتی سال

فلزات اساسی بورس را منفی کردند / افت ۴۲۰۰ واحدی شاخص در اولین روز معاملاتی سال

در اولین روز معاملاتی سال ۹۹، شاخص کل با افتی ۴ هزار و ۲۰۰ واحدی به محدوده ۵۰۸ هزار واحدی بازگشت. فلزات اساسی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در اولین روز معاملاتی بورس در سال ۹۹، شاخص کل با افتی ۴ هزار و ۲۰۰ واحدی به محدود ۵۰۸ هزار واحدی سقوط کرد. افت ۴۲۰۰ واحدی شاخص کل در حالی رخ داده که شاخص کل هم‌وزن رشدی ۱۵۰۰ واحدی را به ثبت رساند.

5 2

در پایان معاملات روز سه‌شنبه، سه نماد فارس، فولاد و فملی به ترتیب با ۱۲۹۲، ۹۹۰ و ۷۶۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. وبملت نیز با ۴۲۱ واحد مثبت نتوانست بر روند منفی شاخص کل تاثیر چندانی بگذارد.

با وجود منفی بودن شاخص کل، نمادهای کوچکتر و گروه خودرویی و بانکی در محدوده مثبت معامله شدند. در جریان معاملات امروز ۳۸۸ نماد در محدوده مثبت معامله شدند تا بیش از ۶۰ درصد کل بازار سبزپوش باشند. در معاملات روز سه‌شنبه بورس، بیش از ۶۲۹ هزار معامله انجام شد که طی آن ۴ میلیارد و ۱۶۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۲۸ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال داد و ستد شد. ارزش معاملات فرابورس نیز امروز نزدیک ۱۵ هزار میلیارد ریال بود تا ارزش کل بازار به ۴۳ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال برسد.

5 1 1

در جریان معاملات امروز سه نماد وتجارت، وبصادر و ذوب به ترتیب با ۷۱۹، ۴۱۸ و ۲۱۱ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند و وبلمت، غسالم و غگل نیز بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

در معاملات امروز دو گروه بانکی و دارویی یکدست سبزپوش و صف خرید به کار خود پایان داد و پس از آن نیز گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر بیشترین تقاضا را به خود اختصاص دادند. از طرف دیگر گروه فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی نیز تحت تاثیر سقوط بازارهای جهانی با فشار عرضه مواجه بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.