کد مطلب: ۷۱۳۴۸۵

فرسودگی ۹۰ درصد ماشین آلات معدنی کشور

فرسودگی 90 درصد ماشین آلات معدنی کشور

ماشین آلات معدنی کشور با عمر کمتر از پنج سال در حال حاضر، زیر ۱۰ درصد است و ۹۰ درصد عمر بالاتر از پنج سال و ۱۰ سال دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: تولید ماشین آلات معدنی سنگین در داخل کشور بسیار محدود است و سازندگانی که ادعا دارند تولید داخل ماشین آلات معدنی در کشور امکانپذیر است عمق ساخت داخلشان به واسطه ساخت بدنه ، بخشی از بدنه و ساخت بادی است.

فولادبان نوشت، فرید دهقانی با بیان اینکه عمق ساخت ماشین آلات معدنی در کشور بسیار کم است، افزود: تولید ماشین آلات معدنی در کشور به این شکل است که عملا وارد کننده موتور، گیربکس ، پمپ و هیدرولیک و دیگر بخش های تخصصی ماشین آلات معدنی هستیم و عمق ساخت در کشور بسیار کم و محدود است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که کشور در تحریم بسر می برد برای تولید کننده داخلی صرفه اقتصادی ندارد که وقت و سرمایه خود را برای ساخت ماشین آلات معدنی در داخل کشور صرف کند چرا که در دنیا هم چنین موضوعی عرف نیست و تمام تولید کنندگان گیربکس و موتور خود را از چند جای محدود خریداری می‌کنند. اینطور نیست که هر تولید کننده ای موتور و گیربکس ساز باشد یا سیستم هیدرولیک خود را خودش طراحی کند.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در پاسخ به فولادبان درباره میزان نیاز معدنی و صنایع معدنی کشور به ماشین آلات معدنی تصریح کرد: ماشین آلات بکار گرفته شده در بخش معدن با عمر کمتر از پنج سال در حال حاضر، زیر ده درصد است و ۹۰ درصد ماشین آلات معدنی کشور عمر بالاتر از پنج سال و ۱۰سال دارند.

دهقانی گفت: اگر بخواهیم تولید بخش معدن را درسطح تولید سال ۱۴۰۰ حفظ کنیم و حجم استخراج را ثابت نگه داریم باید در تامین ماشین آلات معدنی برای معدنکاران، سیاست های حمایتی وضع کنیم و برنامه های توسعه ای دولت برای استخراج معادن افزایش دهیم تا کشور در تامین مواد اولیه صنایع معدنی به مشکل برنخورد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نظراینکه یک درصد از درامد
    معادن کشوررا برای تجهیزات وماشین آلات درنظربگیرن
    مسله حله حله
    هررفتگرمعدنی اینرا بخوبی میدونه
    نه بزرگان وبزرگترا