کد مطلب: ۴۰۷۹۸۹

نایب رئیس اول اتحادیه طلا تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته / آیا فرصت خرید طلاست؟

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته / آیا فرصت خرید طلاست؟

نایب رئیس اول اتحادیه طلا تهران می‌گوید: چنانچه مردم قصد خرید طلا دارند بهتر است که خرید خود را انجام دهند و جدا از خرید طلاهای دست دوم و طلای آب شده خودداری کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی دو ماه اخیر قیمت طلا در بازار داخلی به دلیل افت میزان تقاضا با کاهش قیمت رو به رو شد. البته در برخی از موارد نیز ثبات قیمت دلار باعث می‌شد که قیمت سکه و طلا در یک بازه زمانی 60 روزه در مدار 398 هزار تومان تا 407 هزار قرار بگیرد.

آیا ممکن است قیمت طلا و سکه تا پایان این هفته روند ثابتی داشته باشد؟

تولیدکنندگان طلای کم اجرت می‌سازند

نایب رئیس اول اتحادیه طلا تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا تا پایان این هفته گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت طلا از قیمت ارز تبعیت می‌کند. ثبات قیمت ارز و قرار گرفتن آن در کانال 11 هزار تومان باعث شد که قیمت طلا ثابت باقی بماند و رشد چشمگیری نداشته باشد. آنچه که به نظر می‌رسد، این است که قیمت طلا در این هفته از محدود 400 تا 410 هزار تومان فراتر نخواهد رفت.

مسعود یزدانی افزود: طبق آخرین بررسی‌ها (ساعت 10) قیمت انس جهانی طلا کمتر از 10 دلار رشد داشته است. شاخص سیاسی هم بعید است که بر قیمت سکه اثر چندانی بگذارد. بنابراین هفته آرامی پیش روی خریداران سکه و طلا وجود دارد.

او در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: چنانچه مردم قصد خرید طلا دارند بهتر است که خرید خود را انجام و جدا از خرید طلاهای دست دوم و طلای آب شده خودداری کنند. اخیرا تولیدکنندگان به دلیل شرایط حاکم کشور و افزایش رکود به تولید مصنوعات کم اجرت اقدام کرده‌اند. یعنی اگر در گذشته افراد مصنوعات طلا را با اجرت 30 تا 40 هزار تومان می‌فروختند حالا این مصنوعات را با اجرت 20 هزار تومان به دست خریداران می‌رسانند.

بدل را به جای طلا می‌فروشند

یزدانی با اشاره به افزایش فروش طلاهای تقلبی گفت: در یک سال گذشته به دلیل افزایش قیمت طلا مردم به خرید طلاهای دست دوم روی آوردند همین موضوع باعث شده که برخی متقلبین بدلیجات را به جای طلا به مردم بفروشند. از این رو توصیه ما به مردم این است که طلای کم اجرت را جایگزین طلای دست دوم کنند. همچنین از واحد صنفی بخواهند که نشان یا مُهر طلا را در فاکتور خرید قید کنند.

او در بخش دیگر سخنانش به آخرین قیمت سکه اشاره و اظهار کرد: براساس آخرین معاملات انجام شده قیمت هر قطعه سکه امامی سه میلیون و 980 هزار تومان، هر قطعه سکه طرح قدیم سه میلیون و 970 هزار تومان، نیم سکه به قیمت دو میلیون و 60 هزار تومان و سکه گرمی 810 هزار تومان معامله شده است. همچنین هر گرم طلای 18 عیار نیز 405 هزار تومان فروخته شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    متشکرم

  • ناشناس

    طلای کم اجرت دیگه چه صیغه ایه؟؟؟یعنی عیارش چنده؟؟؟؟

    • ناشناس

      عیارش هرچند باشه منظور از اجرت دستمزد ساخت طلاست

  • پلت

    دلیلی برای گران سدن طلا وجود ندارد . ۲۰ دلار بالا و پایین در تنس جهانی و ۲۰۰ تومان نوسان در دلار به هیچ وجه توان بالا و پایین کردن قیمت ها را نداره.

  • ناشناس

    وای برقیمتها