کد مطلب: ۵۶۲۵۵۲

انتشار فرم تقاضای تاسیس شرکت‌های اعتبارسنجی

انتشار فرم تقاضای تاسیس شرکت‌های اعتبارسنجی

بانک مرکزی در راستای دستورالعمل‌های آیین‌نامه شرکت‌های اعتبارسنجی، فرم‌های تقاضای تاسیس برای شرکت‌های متقاضی فعالیت در حوزه اعتبارسنجی را منتشر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیرو اطلاعیه دوم تیر سال جاری با موضوع «دستورالعمل‌های آیین‌نامه شرکت‌های اعتبارسنجی»، به اطلاع می‌رساند کلیه متقاضیان تاسیس شرکت و فعالیت در حوزه اعتبارسنجی می‌توانند درخواست خود را از طریق فرم‌های پیوست جهت بررسی به بانک مرکزی ارسال کنند.

خاطرنشان می‌سازد درخواست متقاضیان صرفاً از طریق فرم‌های مذکور قابل بررسی بوده و به سایر درخواست‌ها ترتیب اثر داده نخواهد شد، بر این اساس لازم است شرکت‌هایی که پیش از این درخواست خود را ارسال کرده‌اند، مجدداً نسبت به تکمیل فرم‌های اشاره شده و ارسال آن طی نامه مکتوب اقدام کنند ( بانک مرکزی ).

فرم های تقاضای تاسیس شرکت‌های متقاضی فعالیت در حوزه اعتبارسنجی

اعتبارسنجی توسط شرکت‌هایی انجام می‌شود که اطلاعات مالی و اعتباری افراد را جمع آوری و نگهداری می‌کند و آنها را به صورت یک گزارش اعتبار سنجی و رتبه‌بندی اعتباری به وام‌دهندگان، اعتباردهندگان و مصرف‌کنندگان می‌فروشد.

شرکت‌های اعتبار سنجی جزئیات مربوط به شما و تاریخ اعتبار کارت‌های اعتباری‌تان را نگه می‌دارند، از زمانی که اولین حساب کارت اعتباری خود را باز کردید.

به عنوان مثال، شرکت‌های اعتبارسنجی اطلاعاتی چون: تاریخ بازپرداخت اقساط، میزان اعتبار موجود، میزان اعتبار مورد استفاده، جمع‌آوری بدهی‌ها، جزئیات سوابق عمومی مانند ورشکستگی و مالیات در مورد حساب‌های کارت اعتباری مشتریان جمع آوری می‌کنند.

شرکت‌های اعتبار سنجی همچنین اطلاعاتی به غیر از حساب‌های بانکی و کارت‌های اعتباری مربوط به شما را از جمله آدرس‌های محل سکونت و محل کار فعلی و قبلی، نام و مشخصات کارفرمای فعلی و قبلی، تاریخ تولد و اطلاعات حقوق دریافتی را در صورت امکان در اختیار شما قرار می‌دهند.

در حالی که این اطلاعات برای محاسبه نمره و رتبه بندی اعتباری مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، کسب و کارها ممکن است از آنها برای تایید هویت شما استفاده کنند ( آیس ).

آخرین اخبار حوزه بانک را در صفحه بانک و بیمه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.