کد مطلب: ۵۵۹۲۶۲

جزئیاتی از طرح جدید فروش فوق‌العاده ایران خودرو

توزیع یارانه ۱۰۰ میلیونی خودرو آغاز شد

توزیع یارانه ۱۰۰ میلیونی خودرو آغاز شد

پژو پارس بنزینی، پژو پارس tu5 و دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک سه خودرویی هستند که با قیمت‌های ۱۴۰ میلیون، ۱۴۵ میلیون و ۳۹۰ میلیون تومان در طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو عرضه شده‌اند. اما این خودروها در بازار چقدر قیمت دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، خودروسازان هر روز از وضعیت فروش خود به دلیل ارزان‌فروشی و زیان ۸۰ هزار میلیارد تومانی در سال گذشته گلایه می‌کنند اما همچنان طرح‌های پیش‌فروش و توزیع رانت‌ها چندصد میلیون تومانی ادامه دارد.

در طرح جدید بزرگترین خودروساز دولتی کشور پژو پارس بنزینی، پژو پارس tu5 و دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک سه خودرویی هستند که با قیمت‌های ۱۴۰ میلیون، ۱۴۵ میلیون و ۳۹۰ میلیون تومان در طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو عرضه شده‌اند. اما این خودروها در بازار چقدر قیمت دارند؟

پژو پارس بنزینی در بازار ۲۴۵ میلیون تومان قیمت دارد و این یعنی در طرح فروش فوق‌العاده با زمان تحویل سه ماه بعد هر کس که این خودرو را تحویل بگیرد می‌تواند با ۱۰۵ میلیون تومان سود بفروشد. در واقع رانتی معادل ۷۵ درصد آنچه متقاضی به ایران‌خودرو پرداخت می‌کند.

در خودرو پژو پارس tu5 هم وضعیت به همین شکل است. قیمت این خودرو در طرح فروش فوق‌العاده ۱۴۵ میلیون تومان است اما در بازار ۲۷۶ میلیون تومان قیمت دارد. یعنی خریدار این خودرو می‌تواند ۱۳۱ میلیون تومان سود کند. در واقع ۹۰ درصد معادل پول خود خریدار رانت برده است.

اما در خودرو دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک میزان رانت کمتر است. این خودرو ۳۹۰ میلیونی ایران‌خودرو در بازار ۴۵۳ میلیون تومان قیمت دارد. توزیع رانت ۶۳ میلیونی به معنای آن است که خریدار معادل ۱۶ درصد پول خود رانت به جیب خواهد زد.

توزیع یارانه‌ها یا همان رانت‌های چندصد میلیونی توسط خودروسازان در حالیست که در چند وقت اخیر این سیاست صدای گلایه مقامات دولتی را هم درآورده بود اما همچنان در به همان پاشنه سابق می‌چرخد.

ثبت نام برای این طرح تا ۱۲ تیر ماه امسال ادامه دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگه ۵۰ ملیونم بکنین من یکی که پول ندارم بخرم تو پول پیش خونه موندیم فقط داریم با عذاب زندگی میکنیم همین بس این مردم واسه همچی میرن جلو این بلا میاد سرشون

  • ناشناس

    با سلام این یارانه خودرو چه زمانی تو کدام سایت انجام میشه ؟آیا واقعی هست یعنی امکان داره اسم ما هم دربیاد؟؟

  • ناشناس

    با سلام خدمت ملت بزرگوار ایران حرف من حقیر را به عنوان برادر کوچکترتان گوش بدید و با همدیگه قول بدهید که شش ماه تقاضای خودرو از خودروسازان ایران نکنید وبعد نتیجه این کار خدا پسندانه که هم به نفع سرمایه دار و صد مرتبه بیشتر به نفع کم درامد ها می شوداین لطف را در حق خودتون اگه بکنید برای همیشه این کار به نتیجه خواهد رسید اجرکم ان الله

  • ناشناس

    تا خلق چنین دهد سواری….حیف است ک نبندنش ب گاری

  • ناشناس

    ۱۴ درصد ارزش خودرو نیز در هنگام تحویل توسط خودروساز اخذ میشود پس نویسنده این مطلب در محاسبه سود فروش در بازار ازاد دچار اشتباه است
    در ضمن در خودروی دنا فقط ۲۰ میلیون تفاوت قیمت بین کارخانه و بازار آزاد وجود دارد نه ۶۳ میلیون

  • ناشناس

    اکثر این رانت ها با مکانیسم پیچیده که طرحی کرده اید به جیب خودتان میرود مثلا مدیران وکارکنان فروش شما با تحصیلات دیپلم ولیسانس وبا حدود سنی ۳۵ سال اکثرا در مناطق گرانقیمت تهران مینشینن وزندگی لوکسی دارند ،بفرمایین از کجا آورده اند؟

    • ناشناس

      عین واقعیته

  • ناشناس

    بنا به سنت قدیمی تولید کننده گان ایرانی هیچ وقت راضی به سود متناسب و واقعی نیستند وخوش اشتها تشریف دارن و ….. خودروسازان هم که گناهی ندارن وجزء همین مردم اند!

  • ناشناس

    با سلام خدمت دوستان مطلبی رو دوست دارم با هم میهنان در میان بگذارم توی بازار ودرشرکت های لیزینگ خود رو های مدل ۱۴۰۰ با سند آزاد وبصورت فراوان قابل فروش موجود است کسی میتونه این پدیده رو با خوش بینی توضیح بده؟

  • ناشناس

    مشکلو خوده خودروسازا درست کردن چراباید ینفر۵۰تاخودروبگیره یکی یه پرسیدم ارزوش باشه

  • ناشناس

    شرایط ثبت نام چیست