خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۳۱۲۴

فوت ۱۴۰ پرستار بر اثر کرونا / نامه رئیس نظام پرستاری به رئیس‌جمهور

فوت ۱۴۰ پرستار بر اثر کرونا / نامه رئیس نظام پرستاری به رئیس‌جمهور

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، ضمن اعلام آمادگی این سازمان برای همکاری با دولت به منظور مهار کرونا، خواستار اعمال راهکارهایی برای حمایت از جامعه پرستاری با هدف بازسازی روانی و جسمی آنان در این مبارزه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در نامه محمد میرزابیگی آمده است:

«جامعه بزرگ پرستاری کشور به عنوان مدافعین خط مقدم سلامت اکنون نزدیک به دو سال است در بحران کرونا بدون وقفه، بدون لحظه‌ای تردید و بطور ٢۴ ساعته، علیه ویروس منحوس کرونا و با هدف محافظت از جان آحاد امت ایران اسلامی و بویژه بیماران کرونایی، در حال مبارزه است.

تعداد ۱۴۰ شهید و ۱۲۵ هزار مبتلا از این جامعه خدوم و مظلوم به کرونا، حاصل این مبارزه بی امان است. البته ابتلای خانواده این عزیزان در این محاسبه لحاظ نشده است.

اکنون در پیک کرونای دلتا و احتمالا به فاصله اندکی در معرض هجوم ورژن لامبدای این ویروس منحوس و مخوف می‌باشیم. این در حالی است که این عزیزان مجاهد مدافع و مظلوم در طول دو سال گذشته نه به لحاظ کمی و نه کیفی، حمایت‌های اختصاصی و ویژه‌ای نشده‌اند؛ اما با همان تعداد محدود و معدود و با دستمزدهای نامتناسب مقابل کرونا در حال جانفشانی و جان‌نثاری هستند و هیچگاه نه‌تنها کم نگذاشته‌اند بلکه با قدرت و قوت، تلاش‌های خود را چند برابر کرده‌اند؛ لیکن به نظر می‌رسد این ظرفیت چه به لحاظ صبر و حوصله روحی و روانی و چه به لحاظ توان و تاب‌آوری فیزیکی و طاقت بدنی محدود و قابل سرریز شدن باشد که در این صورت، قطعا تبعات سختی در پی خواهد داشت.

بنابراین مستدعی است در صورت امکان مقرر فرمایید با هدف این بازسازی روحی و روانی، جسمی و فیزیکی و ایجاد انگیزه بیشتر خدمتی در این جامعه بزرگ، مبادی مسئول و مدیران مرتبط با حوزه ستاد ملی مبارزه با کرونا و مدیریت عالی سلامت راهکارهای ده‌گانه‌ای که ذیلا تقدیم می‌شود را عملیاتی کنند و با کمک سازمان نظام پرستاری و تعداد ۱۴۵ هیات مدیره آن در سراسر کشور جهت اجرای این راهکارهای میانبر و بازسازی وضعیت روحی روانی و جسمی مدافعان سلامت همکاری و همراهی شایسته‌ای را اتخاذ نمایند.

اما راهکارها:

۱- عضویت فوری سازمان نظام پرستاری در ستاد ملی کرونا به منظور ترمیم ترکیب و ساختار ستاد ملی مبارزه با کرونا با رویکرد مردمی‌تر و غیردولتی‌، زیرا در حال حاضر ستاد مذکور به شدت دولتی است و با بدنه و با صف و سرپنجه‌های خدمتی فاصله زیادی دارد.

۲- تسریع در بکارگیری سهمیه‌های استخدامی در مدتی کوتاه و تزریق نیروی تازه نفس به بیمارستان‌ها و تیم بالینی و آماده‌سازی مجدد آنها برای فصل پاییز و زمستان همین امسال

۳- تسریع در تزریق دز سوم واکسن به مدافعین سلامت و تزریق واکسن کرونا به تمام اعضاء خانواده‌های مدافعین سلامت

۴- تسریع در برقراری و پرداخت فوق‌العاده خاص و افزایش حق جذب که مدتی است در دستور کار کمیسیون‌های ستاد ملی کرونا می‌باشد.

۵- اعمال بخشودگی مالیات بر حقوق مدافعین سلامت تا پایان کرونا و تا زمان برگشت در آمد بیمارستان‌ها به شرایط عادی

۶- اعمال تغییر وضعیت برای کلیه نیروهای طرحی، ۸۹ روزه، شرکتی و قراردادی به استخدام رسمی به جایگزینی بازنشستگان استعلاجی‌ها و… و متناسب‌سازی بالین با حداقل نیاز بیمارستان‌ها و بیماران و …

۷- اعمال امتیازات ایثارگری برای کلیه مدافعین سلامت که اکنون دو سال است در مخوف‌ترین، سخت‌ترین و نفس‌گیرترین شرایط ممکن با ویروس کرونا مبارزه می‌کنند

۸- اجرای سریع و بدون فوت وقت قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که چندی پیش آیین‌نامه اجرائی آن به تصویب شورای عالی بیمه و یک ماه بعد، در هیأت دولت هم به تصویب رسیده است و پیش از آنها مورد تاکید مقام عظمای ولایت و رهبری قرار گرفته و حضرتعالی هم چندین‌بار از اجرای آن استقبال و تاکید فرموده‌اید

۹- تاکید به وزرای محترم بهداشت و رفاه و استانداری‌ها، برای اعمال ضرایب مناسب زمان خدمت در بخش‌های کرونایی (سه برابر زمان معمول) و اعمال ضرایب مناسب برای تعطیلات اعلامی از طرف دولت یا استانداری‌ها در نقاط قرمز کشور به عنوان ایام تعطیل برای حضور مدافعین سلامت در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، درمانی دولتی و غیردولتی، با اعمال ضرایب مضاعف به علاوه ضریب اعلام‌شده در قانون بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت

۱۰ - تاکید به استانداران و روسای دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و … برای اتخاذ روش‌های انگیزه‌افزا و جاذب، مثل اجرای کامل قانون بهره‌وری، رعایت شرایط و پرداخت حقوق و مزایای سختی کار در بخش‌های مرتبط، پرداخت‌های اضافه‌کار بالاتر از سقف ۱۷۵ ساعت که به دلیل نیاز مردم و بیمارستان‌ها، به پرسنل و مدافعین سلامت تحمیل می‌شود.

ناگفته نماند سازمان نظام پرستاری به نمایندگی از کلیه مدافعین سلامت آماده است در جهت ریشه‌کنی کرونا، توسعه خدمات بالینی، درمانی و مراقبتی به فضاهای غیربیمارستانی و تمامی عرصه‌هایی که منجر به رساندن خدمات و مراقبت‌های سلامت به صورت سریع‌تر، ارزان‌تر و موثرتر به آحاد امت ایران اسلامی می‌شود، با دولت محترم هرگونه همکاری لازم را داشته باشد.

در پایان از خداوند متعال سلامتی، موفقیت و سرافرازی حضرتعالی و دولت تازه نفس انقلابی را خواستار و خواهانیم.»

منبع: ایسنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

(عکس تزئینی است.)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مشکل اینجاست طرف سوادش قد خوندن نامه ات رو نمیده بزرگوار…