کد مطلب: ۲۱۶۱۸۸

قانون «حداکثر استفاده از توان داخل» بدون جرم‌انگاری، بی‌ارزش است

قانون «حداکثر استفاده از توان داخل» بدون جرم‌انگاری، بی‌ارزش است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، قانون حداکثر استفاده از توان داخل را یکی از مهم‌ترین قوانین حمایت از تولید ملی دانست.

محمد باقر الفت گفت: جرم انگاری در قانون یکی از اساسی‌ترین مسائلی است که می‌تواند اجرای قانون را تضمین کند و مانع از انحراف در عمل به قانون شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه در قوانین حمایتی کشور، صرفا بر دولت تکلیف شده است تا قانون را اجرا کند، افزود: این درحالی است که باید علاوه بر تکلیف کردن مجری به اجرای مفاد قانون، جرم انگاری نیز انجام شود.

این مقام قضایی اظهار داشت: اگر در قوانین جرم انگاری انجام شود، عمل نکردن به قانون توسط مجریان مصداق جرم محسوب می‌شود و طبق قانون پیگرد قانونی دارد.

الفت با تاکید بر اینکه اگر قانونگذار به مقوله جرم‌انگاری توجه نکند، تصویب قانون هیچ ارزشی ندارد، گفت: نمایندگان محترم مجلس در اصلاح و تدوین قانون حداکثر استفاده از توان داخلی بایستی جرم‌انگاری کنند تا هیچکس نتواند با انحراف از قانون موجب تضعیف تولید داخلی شود.

وی افزود: باید سامانه هایی درخصوص مقابله با قاچاق راه‌اندازی شود که متاسفانه بعد از گذشت چندین سال، این اقدام مثبت و موثر هنوز انجام نشده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به اینکه عدم اراده برخی از دستگاه‌ها در ایجاد سامانه ناشی از عدم جرم‌انگاری است، اظهار داشت: باید در قوانین حمایتی و کنترلی مقوله جرم‌انگاری مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.