کد مطلب: ۶۷۶۶۸۹

قانون رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد

قانون رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد

سخنگوی دولت از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از ایرنا ، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در توییتر از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان خبر داد.

به نقل از ایرنا ، روز گذشته علیرضا منادی در گفتگو با خبرنگاران گفت: آیین‌نامه منطبق با نظر مجلس و آموزش‌وپرورش تدوین و جهت ابلاغ به دفتر معاونت اول رییس جمهور ارسال شده است و امیدواریم معاون اول رئیس‌جمهور ظرف ۴۸ ساعت آتی آن را ابلاغ کنند.

لایحه «نظام رتبه‌بندی معلمان » ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۹۹ پس از تدوین در وزارت آموزش و پرورش و تصویب در هیات وزیران به مجلس یازدهم تقدیم شد تا اجرای بند الف ماده ۶۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آغاز شده و ساز و کار قانونی برای افزایش انگیزه شغلی، کسب و ارتقای صلاحیت‌های معلمی و همچنین متناسب‌ سازی نظام پرداخت‌ها بر اساس شایستگی‌ها و نتایج عملکرد رقابتی معلمان، فراهم شود.

بر اساس این لایحه آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، مدیر و معاون شاغل در واحدهای آموزشی و تربیتی که صرفاً در مشاغل مذکور در واحدهای آموزشی و تربیتی اشتغال به خدمت دارند؛ می‌توانند با افزایش شایستگی‌های خود که شامل صفات، ویژگی‌ها و توانمندی‌های مورد نیاز برای توفیق در شغل یا عملکرد برتر در حیطه دانش، نگرش و مهارت هستند؛ ارتقای شغلی و درآمدی داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.