کد مطلب: ۲۶۸۹۲۵

قطار برقی تهران–مشهد ۲ ماه آینده کلید می‌خورد

قطار برقی تهران–مشهد 2 ماه آینده کلید می‌خورد

قائم‌مقام شرکت راه‌آهن از نهایی شدن قطار برقی تهران–مشهد خبر داد و گفت: تا دو ماه آینده ساخت این پروژه کلید می‌خورد.

حسین عاشوری قائم مقام شرکت راه‌آهن با بیان اینکه قطار برقی تهران- مشهد مراحل نهایی را طی می‌کند، گفت: پیش‌بینی می‌شود با نهایی شدن مذاکرات با کشور‌های خارجی ظرف یک تا دو ماه آینده ساخت این پروژه کلید می‌خورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: خوشبختانه به دلیل آنکه مذاکرات ما در سطح بالا انجام شده و در مراحل نهایی خود قرار دارد، بنابر این برجام تاثیری بر روی آن نخواهد گذاشت.

قائم‌مقام شرکت راه‌آهن درباره ایستگاه راه‌آهن رشت به آستارا گفت: ایستگاه آستارا چند ماه پیش افتتاح و هم‌اکنون بار از کشور‌های روسیه و آذربایجان وارد کشور می‌شود که بخشی از آنها برای کالا‌های وارداتی و بخشی به عنوان کالا‌های ترانزیتی برای کشور‌های نخجوان و اعراب ارسال می‌شود.

عاشوری درباره برنامه آینده راه آهن در این مسیر ریلی گفت: با راه‌اندازی هرچه سریع‌تر مسیر ریلی قزوین - رشت می‌توانیم حمل‌ونقل ترکیبی را در این بخش فعال و برای تبادل کالا‌هایی که از خلیج فارس به سمت آستارا و در ادامه به سمت آذربایجان، گرجستان و روسیه می‌روند اقدامات لازم را انجام دهیم.

قائم‌مقام شرکت راه‌آهن در پایان گفت: دولت پروژه ریلی رشت - آستارا را به راه‌آهن واگذار کرده و هم‌اکنون شرکت راه‌آهن برای تامین مالی این پروژه با کشور آذربایجان وارد مذاکره شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.