کد مطلب: ۷۱۵۳۵۶

قیمت اوراق مسکن ۲۹ مهر ۱۴۰۱/ وام مسکن ارزان شد؟

قیمت اوراق مسکن 29 مهر 1401/ وام مسکن ارزان شد؟

قیمت اوراق مسکن به زیر ۱۰۰هزار تومان رسیده است. بهای این اوراق برای وام مجردها در پایتخت ۵۱میلیون تومان و برای متاهل‌ها ۸۸میلیون تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین قیمت اوراق مسکن امروز جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ اعلام شد.

به نقل از ایسنا، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین سال گذشته ۸۸هزار و ۳۰۰، در اردیبهشت ۸۹هزار و ۵۰۰ و در خرداد ۸۹هزار تومان قیمت دارد.

هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته ۸۸هزار و ۷۰۰تومان، در مرداد سال گذشته ۹۰هزار و ۴۰۰تومان و در شهریور سال گذشته ۹۰هزار و ۹۰۰تومان دادوستد می‌شود. این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۹۰هزار و ۵۰۰تومان، در آبان‌ماه ۹۰هزار و ۸۰۰تومان و در آذرماه ۸۹هزار و ۹۰۰تومان قیمت داشتند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۹۰هزار و ۲۰۰ و ۹۰هزار و ۵۰۰تومان معامله می‌شود.

این اوراق در فروردین امسال ۹۱هزار و ۹۵۰تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

قیمت اوراق مسکن در تهران

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰میلیون تومان وام جعاله می‌شود. لذا برای دریافت ۲۰۰میلیون تومان وام باید ۴۰۰برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۹۱هزار و ۹۵۰تومانی، ۳۶میلیون و ۷۸۰هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ورق به مبلغ ۱۴میلیون و ۷۱۲هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۵۱میلیون و ۴۹۲هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰میلیون تومان شامل ۲۰۰میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند. بنابراین زوجین باید ۸۰۰برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۷۳میلیون و ۵۶۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۴میلیون و ۷۱۲هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۸۸میلیون و ۲۷۲هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق مسکن در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۲۹میلیون و ۴۲۴هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۵۸میلیون و ۸۴۸هزار تومان پرداخت کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • لیلا

    خیلی مسخرس علاوه بر سود بانکی بالا هزینه اوراقم باید بدیم اونوقت میگن مهاجرت نکنید