کد مطلب: ۷۱۲۴۹۱

قیمت جهانی نفت امروز ۲۲ مهر ۱۴۰۱/ قیمت نفت عقب کشید

قیمت جهانی نفت امروز 22 مهر 1401/ قیمت نفت عقب کشید

قیمت جهانی نفت کاهش یافت. قیمت برنت ۹۴ دلار و ۸۶ سنت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی نفت امروز ۲۲ مهر ۱۴۰۱ کاهش یافت.

به نقل از تسنیم، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه به‌دنبال خبر افزایش ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا کاهش یافت. این درحالیست که عربستان و واشنگتن هنوز در مورد طرح اوپک پلاس برای کاهش تولید در تقابل هستند.

به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹سنت معادل ۰٫۳۱درصد افزایش به ۹۴دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۰سنت معادل ۰٫۳۴درصد افزایش ۸۹دلار و ۳۱سنت معامله می‌شود.

افزایش بیش‌ازحد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا به همراه بالا رفتن ذخایر بنزین این کشور بر قیمت نفت تاثیر گذاشته‌است. طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا ذخایر نفت این کشور ۹٫۹میلیون بشکه در روز در هفته منتهی به هفتم اکتبر افزایش‌یافته و به ۴۳۹٫۱میلیون بشکه رسیده‌ است. تحلیلگران انتظار یک افزایش ۱٫۸میلیون‌بشکه‌ای را داشتند.

ذخایر بنزین آمریکا ۲میلیون بشکه در همان هفته افزایش‌یافته و به ۲۰۹٫۵میلیون بشکه رسیده‌ است.

دراین‌بین، عربستان و آمریکا هنوز بر سر تصمیم ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش ۲میلیون بشکه‌ای تولید اختلاف دارند. عربستان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت اوپک انتقادهای واشنگتن را رد کرده و عقیده دارد تقاضای آمریکا برای به تعویق انداختن یک‌ماهه این کاهش تولید پیامدهای منفی اقتصادی خواهد داشت.

کاخ‌سفید اعلام کرده طبق تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده کاهش تولید اوپک پلاس به اقتصاد دنیا آسیب می‌رساند. واشنگتن ادعا می‌کند عربستان سایر اعضای اوپک را برای رای دادن به کاهش تولید تحت فشار گذاشته‌ است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.