کد مطلب: ۸۱۸۱۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش قیمت آپارتمان‌های پردیس / بازار مسکن از رکود خارج می‌شود؟

کاهش قیمت آپارتمان‌های پردیس / بازار مسکن از رکود خارج می‌شود؟

نظارت مستقیم دولت بر بنگاه‌های مسکن شهر پردیس و کاهس تقاضا، قیمت‌ واحدهای مسکونی را در این محدوده کاهش داده است. یکی از مشاوران املاک این منطقه می‌گوید: آپارتمان نوسازی که پیش از این چهار میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت داشت، اکنون تا سه میلیارد و 900 میلیون تومان پایین آمده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد نظارت مستقیم دولت در چند هفته گذشته بر بازار معاملات مسکن، به‌ویژه در شهر پردیس قیمت‌ ملک را کاهش داده است. اما با وجود این تغییرات در بازار مسکن پردیس اکنون بازار خرید و فروش این منطقه در چه وضعیتی قرار دارد و قیمت‌ها تا چه اندازه روندی کاهشی را پشت سر گذاشته است؟

قیمت آپارتمان در پردیس

میزان کاهش قیمت آپارتمان در پردیس

یکی از مشاوران املاک این منطقه می‌گوید: برخورد با بعضی از مشاوران املاک در پردیس باعث شده است، کاهش قیمت چشمگیری در آپارتمان‌های این منطقه صورت بگیرد. اکنون آپارتمانی 87 متری که در فاز 11 تا همین یک ماه پیش دو میلیارد و 400 میلیون تومان قیمت داشت، حالا تا یک میلیارد و 930 میلیون تومان کاهش داشته است.

البته برخی دیگر از صاحبان بنگاه‌های املاک دلایلی دیگر از جمله افزایش قیمت بی‌رویه ملک در این منطقه را کمبود تقاضا میدانند. آنها همچنین معتقد هستند قیمت‌ها پیش از این تا اندازه‌ای بالا رفته بود که مشتریان دیگر کشش پاسخگویی به آن را نداشتند و در نتیجه تقاضا نیز تا حد زیادی افت کرد.

مشاور املاک دیگری در شهر جدید پردیس در این خصوص بیان می‌کند: قیمت‌ها این اواخر به‌طور بی‌رویه در حال افزایش بود، به‌نحوی که خرید برای مردم مشکل شده بود، اما قیمت در یک ماه گذشته تا اندازه‌ای پایین آمده است.

او ادامه می‌دهد: برای مثال آپارتمان نوسازی که پیش از این چهار میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت داشت، اکنون تا سه میلیارد و 900 هزار تومان پایین آمده است.

کاهش تقاضای خرید مسکن در پردیس

هر چند مشاهدات میدانی از بازار ملک شهر جدید پردیس نشان می‌دهد قیمت واحدهای مسکونی این منطقه طی ماه گذشته کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است، اما صاحبان بنگاه‌های این منطقه می‌گویند، اکنون بازار خرید و فروش تقریبا قفل است. آنها همچنین می‌گویند رکود و کاهش تقاضای فعلی نیز دلیل دیگری برای کاهش قیمت اخیر بوده است.

یک مشاور املاک در این مورد توضیح می‌دهد: با نظارتی که روی بنگاه‌های املاک انجام شد قیمت‌ها کاهش پیدا کرده است، اما از سوی دیگر خرید و فروش آنچنانی وجود ندارد.

این موضوعی است که تقریبا تمام صاحبان بنگاه‌های این منطقه از آن گله دارند. آنها معتقدند تا مدتی پیش، به‌ویژه قبل از عید معاملات در وضعیت بهتری قرار داشت، اما اکنون پیدا کردن موردی برای خرید و فروش بسیار مشکل شده است.

مشاور املاک دیگری در شهر جدید پردیس نیز در این مورد می‌گوید: من بهمن‌ماه سال گذشته واحدی در منطقه پردیس خریدم حدود دو میلیارد و 100 میلیون تومان که همان‌ موقع می‌توانستم آن را حدود دو میلیارد و 300 میلیون تومان بفروشم، اما بعد از عید که قیمت‌ها بالاتر آمد دیگر برای آن مشتری پیدا نکردم. تا اینکه همین 20 روز پیش ارزش آن به حدود سه میلیارد تومان رسید و محبور شدم آن را تقریبا با 80 میلیون تومان زیر فی بفروشم.

پیش‌بینی قیمت آپارتمان در پردیس

حالا با وجود کاهش قیمت‌ها باید دید چشم‌انداز قیمت در این منطقه چگونه است و اکنون زمان مناسبی برای خرید مسکن در شهر جدید پردیس محسوب می‌شود یا خیر؟

فعالان بازار مسکن معتقدند کاهش قیمت آپارتمان در یک ماه گذشته فرصت مناسبی برای خریداران واحدهای مسکونی پردیس فراهم آورده‌ است و به این ترتیب اکنون زمان مناسبی برای ورود به بازار مسکن در این محدوده است.

آنها همچنین می‌گویند بر اساس تجربه سال‌های گذشته این کاهش قیمت موقتی است و به احتمال زیاد از تیرماه به بعد دوباره قیمت‌ها در مسیر افزایشی قرار خواهند گرفت، تا آنجا که برخی صعود قیمت را حتی تا 500 میلیون تومان در نیمه دوم سال پیش‌بینی می‌کنند. این در حالی است که در شرایط فعلی برخی از مالکان حتی حاضرند با تخفیف‌های بالا ملک خود را به فروش برسانند.

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    يك ميليارد بده بهترين نقطه تهران خونه رهن كن. دو ميليارد ديكه رو بزار بانك ماهي ٤٥ ميليون سود بكير. كدوم احمقي اين خونه هاي ٢٠ ميليوني رو ميخره.

    • ناشناس

      مستا جری که استخوناش زیر اجاره تهران داره میشکنه
      مستاجری که تنها آرزوش آرامش یه متر جا که برا خودش باشه
      که آخر سال نگن پول پیشت از پارسال نصف شده و هیچ جا نداری که زیر آفتاب فقط نمونه زنو بچش
      که اگه یه روز حال سر کار نداشته باشه هم باید برا اجارع خونش برع سر کار..

    • ناشناس

      دقیقا موافقم

    • تهرانی

      شما انگاری در شهر زندگی نمیکنی. اول کجای تهران رهنش یک میلیارد هست. حتما منطقه ۱۶ و ۱۷. بعد کدام بانک با دو میلیارد ۴۵ میلیون سود میده. بعد اگه شما پول داشتی منطق هم داشتی. بی‌زحمت. سوار همون اتوبوس شو که اومدی برگرد شهر خودت

    • ناشناس

      انهایی که باهوشند که می دانند قیمت خانه های پردیس از ۹۶ حدودا ۲ هزار درصد افزایش یافته و با تورم ۷۰ درصدی که البته در بخش خوراکی ها بالای ۳۰۰ درصد هست امسال پولت را بگذاری بانک و سود ۲۳ درصد بگیری یعنی در عرض یک سال نه تنها سود نکردی ۷۰ درصد از ارزش پولت کم شده و اگر به آن دست نزتی و ۲۳ درصد سود بگیری حداقل ۴۷ درصد از ارزش پولت کم شده است . در حالیکه قیمت مسکن در برخی جاها مثل پردیس بیشتر از نرخ تورم رشد کرده و سال بعد که بخواهی اجاره را تمدید کنی نرخ اجاره حداقل دو برابر شده و پولی که بانک گذاشته بودی از بین خواهد رفت

    • ناشناس

      غرب تهران هرچی باشه ولی از زندگی تو شرق تهران خبلی بهتره به شرطی که مستاجر نباشی بردار خودم شرق تهران زندگی میکنه میخوام برم خونش عزا میگیرم

  • ناشناس

    آنجا اصلا شهر نیست و امکانت خاصی ندارد با همون پول میشه کرج خانه خرید که نسبت پردیس خیلی برتری داره

    • ناشناس

      عزیزم شما پردیس و با کرج یکی میکنی من خودم تهرانپارسم تا پردیس ۲۰ دقیقه راه ،کرج باید فقط ۲ ۳ ساعت تو ترافیک باشی

  • مهدی

    سلام
    من تا ۳۰ سالگی یتیم‌داری کردم و در در این سن ازدواج کردم و یک فرزند پسر دارم و ثبت نام برای مسکن را همیشه از نیمه رها کردم چون خانمم حاضر نبود پرند زنگی کنه چون سبلان مستاجر بودم حالا یتیم‌ها رو فرستادم سر خونه و زندگی خودشون
    خودم هنوز مستاجر با این شرایط
    آیا در پردیس جایی به من نمیدن
    دعا به جونش کنیم؟

  • ناشناس

    کاهش قیمت وقتی رخ می‌دهد که عرضه کالا به تقاضای آن بچربد،ببخشید وضعیت ساخت و ساز تغییر نکرده که جنابعالی صحبت از کاهش قیمت آن میکنید ،چه خوب بود که این دروغتان راست بود

  • ناشناس

    کجا ارزون شده مگه املاکی جماعت ارزون میکنه

  • اصلانی

    سلام هر وقت دولت به اندازه ی وام مسکن برای مردم یه اپارتمان تهیه کرد و مردم رو از مستاجری نجات داد اونوقت همه چی درست می شه اول صاحبخانه ها دیگه نمی تونن کرایه ی سنگین بگیرن مردم احتیلج به حمایت دولت دارند
    همینطور که ما پشتیبان دولت و رهبری و ریس جمهور خودمون هستیم دوست داریم دولت هم حواسش به ما باشه ما حقوق ۷میلیونی داریم و ۵ میلیون کرایه بقیه هم پول اب و برق و گاز و شارژ چطور زندگی می کنیم خودتون تصور کنید شمارو به خدا به داد مردم برسید

  • ناشناس

    تو خود تهران اینقدر گرون نیست که تو پردیس این قیمت ها را زده

  • ناشناس

    درود همه قیمت ها وابستگی ب دلار داره عزیز

  • ایرانی

    سلام حذف معاملات وکالتی باعث کوتاه شدن دست دلال شده و تقاضای خرید کاهش یافته است. مالیات مضاعف بر روی معاملات کمتر از یکسال نیز عامل مؤثر دیگر است. مردم فعلا نخرید با نخریدن هر روز چندین میلیون سود می کنید. رکود ادامه دارد.

  • ایرانی

    تا حالا چندین املاکی دفتر خودرا به قهوه فروشی تبدیل کرده اند.