کد مطلب: ۴۰۰۱۸۰

یک کارشناس خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت خودروهای شرکتی ارزان نمی‌شود

قیمت خودروهای شرکتی ارزان نمی‌شود

یک کارشناس خودرو می‌گوید: امسال نیز بازار خودرو راکدتر از سال‌های گذشته است. با این حال اما قیمت خودروهای شرکتی و نمایندگی‌ها ارزان نخواهد شد.

یک کارشناس خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودروهای چینی ارزان خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: خودرو یک کالای سیاسی است. ارزان شدن یا گران شدن قیمت خودرو به تصمیمات سیاسی دولتمردان بستگی دارد. جو روانی بازار نیز در قیمت خودرو هم دخیل است. چنانچه یک سری اتفاق‌های سیاسی رخ دهد قیمت تمام کالاها نیز تغییر می‌کند و بنابراین قیمت خودرو به برخی از تصمیمات سیاسی ارتباط دارد.

بابک صدرایی افزود: نه‌تنها خودروهای چینی بلکه خودروهای تولیدی نیز با افزایش هزینه روبه‌رو هستند و قیمت تمام شده این کالاها نیز به طور سرسام‌آوری گران شده است. البته با تصویب طرح دولت مبنی بر عرضه خودرو پنج درصد زیر قیمت بازار خودروسازان به نقطه سر به سر رسیده‌اند. بنابراین قیمت خودرو هیچ‌گاه ارزان نخواهد شد.

او اظهار کرد: خودروسازان معتقدند با توجه به افزایش قیمت‌ها تولید پراید دیگر صرفه اقتصادی ندارد و بنابراین تولید این مدل خودرو متوقف خواهد شد. حالا نه‌تنها هزینه‌ها برای خودروهای تولیدی گران شده بلکه واردات قطعات خودرو نیز برای تجار این حوزه صرفه اقتصادی ندارد.

صدرایی در پاسخ به این پرسش که در نیمه دوم سال قیمت خودرو چه روالی خواهد داشت؟ گفت: معمولا در نیمه دوم سال با کاهش تقاضا رو به رو هستیم. امسال نیز بازار خودرو راکدتر از سال‌های گذشته است. با این حال اما قیمت خودروهای شرکتی و تولیدی ارزان نخواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    گران کنید
    پراید را به قیمت پورشه برسانید شما که می توانید

  • ناشناس

    بدبخت خودم که چندین ساله هرکاری میکنم یه ماشین نمیتونم بخرم! تبریک میگم به بی اراده ترین نسله ایران