خبر مهم:

کد مطلب: ۶۵۵۰۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار، طلا و سکه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱/ نوسان طلا و سکه ادامه دارد

قیمت دلار، طلا و سکه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱/ نوسان طلا و سکه ادامه دارد

قیمت‌ دلار و طلا، امروز یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار دلار، طلا و سکه ، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی با افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۵۶۲۷ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام ا تحادیه طلا و جواهر تهران ، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر، کاهشی است و یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۶۳۱ تومان معامله می‌شود. این قیمت از روز گذشته همین ساعت، بیشتر است.

همچنین قیمت سکه طرح جدید اکنون روند کاهشی دارد و ۱۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان ثبت شده است. این قیمت نیز از روز گذشته همین ساعت، بیشتر است.

اما قیمت سکه طرح قدیم در لحظه تنظیم این خبر صعودی است و با نرخ ۱۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و به قیمت ۱۸۱۱ دلار معامله می‌شود.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی در بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است. همچنین کارشناسان روند صعودی انتظارات تورمی ناشی از افزایش مبلغ یارانه و اخبار گرانی کالاهای اساسی را نیز در این زمینه موثر می‌دانند. البته بازار پس از انتشار اخباری حاکی از شکسته شدن قفل مذاکرات، بازار تا حدودی آرام گرفت.

اما آخرین اخبار از مذاکرات که می‌تواند بر بازارهای دلار، طلا و سکه اثرگذار باشد، چه می‌گویند؟

در مذاکرات جدی هستیم

علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: سیاست راهبردی خنثی‌سازی تحریم در کنار ابتکار هوشمندانه رفع تحریم، ترفند دشمن در متوقف‌سازی قطار توسعه همه‌جانبه کشور را ناکام گذاشته است.

او افزود: توانمندی دانشمندان و صنعتگران در خنثی‌سازی تحریم، افزون بر آنکه ظرفیت دیپلماسی برای رفع تحریم‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهد، قدرت بازدارندگی کشور در قبال تحریم‌های ظالمانه را به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا می‌بخشد.

باقری گفت: جمهوری اسلامی ایران همان اندازه که در فرآیند مذاکرات و انجام تعهدات بین‌المللی از جمله در موضوع توافق برای رفع تحریم‌ها جدی است، در عدم اعتماد به دشمن و عدم اتکا به بیگانگان برای مصونیت از تحریم هم راسخ و مصمم است.

این دیپلمات بیان کرد: عقلانیت انقلابی اقتضا می‌کند با عدم اعتماد به دشمن و عدم اتکا به بیگانگان، از همه ظرفیت‌های میدان دیپلماسی برای تامین منافع ملی استفاده کرد (پاد).

مجلس برجام را اصلاح می‌کند؟

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با اشاره به بیانیه الجزایر و سند برجام و واکنش پارلمانی دوره‌های اول و نهم شورای اسلامی به این دو سند، گفت: در مذاکرات وین باید مشخص کنیم که استراتژی ما درباره برجام چیست؟

او توضیح داد: یا باید لغو شود، یا تثبیت شود و یا اصلاح شود. در غیر این صورت، عملکردمان شبیه مجلس اول و نهم است ( ایسنا ).

بازارهای دلار، طلا و سکه ، تحت تاثیر این اخبار نوساناتی دارند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.