کد مطلب: ۵۹۰۲۳۲

شروع افزایشی دلار در ماه آبان / قیمت دلار امروز اول آبان چقدر شد؟

شروع افزایشی دلار در ماه آبان / قیمت دلار امروز اول آبان چقدر شد؟

قیمت دلار در بازار آزاد امروز افزایش یافت و از کانال ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان عبور کرد و به نرخ ۲۷ هزار و ۵۳۰ تومان رسید. نرخ ارز صرافی ملی امروز ۲۶۶۹۰ تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار آزاد امروز اول آبان نرخ ارز روند افزایشی داشت و به کانال ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. قیمت دلار در بازار آزاد ظهر امروز به نرخ ۲۷ هزار و ۵۳۰ تومان افزایش یافت.

نرخ ارز در صرافی ملی امروز برای دومین روز متوالی ثابت ماند و با نرخ ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان ثبت شد. قیمت دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶۶۴۱ تومان اعلام شد.

نخستین نزول دلار پس از ۵ ماه

در آخرین روز مهر، اسکناس آمریکایی در مسیر افزایشی قرار گرفت، ولی علامت بازدهی ماهانه آن، منفی باقی ماند. روز پنج‌شنبه، دلار ۱۱۰ تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و در محدوده ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان قرار گرفت. با وجود این رشد، میزان بازدهی اسکناس آمریکایی در مهر در محدوده منفی ۶ دهم درصد قرار گرفت. این نخستین بار از ماه اردیبهشت بود که دلار بازدهی منفی را در مقیاس ماهانه تجربه کرد.

به گفته فعالان، از ابتدای پاییز، فضای بازار ارز بیشتر حالت انتظاری به خود گرفت و همین عامل موجب شد که معامله گران حجم خریدوفروش‌های ماهانه خود را محدود کنند.از نگاه فعالان، احتمال شروع دوباره مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها از جمله مهم‌ترین عواملی بود که زمینه‌ساز کاهش نوسانات قیمت دلار و منفی شدن بازدهی این ارز شد. بررسی روند قیمت دلار نشان می‌دهد که در بیشتر روزهای مهر، این ارز در کانال ۲۷ هزار تومان قرار داشته است و تنها در مقطع کوتاهی از اوایل ماه هفتم، اسکناس آمریکایی وارد ابتدای کانال ۲۸ هزار تومانی شد.

به باور تحلیلگران در صورتی که در هفته جاری، قیمت دلار نتواند خود را بالای سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی تثبیت کند، بار دیگر فروشندگان در بازار ارز قدرت خواهند گرفت و حتی احتمال شکست کانال ۲۷ هزار تومانی وجود خواهد داشت.تحلیلگران فنی باور دارند که حمایت بعدی اسکناس آمریکایی محدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومانی است. در مقابل، دو مقاومت ۲۷ هزار و ۵۰۰ و ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان نقش مهمی در بازار ارز خواهند داشت.(دنیای اقتصاد)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به زودی دلار 40تومنی رو هم میبینیم هرچند که همین الانش هم قبمت واقعیش 40تومن بیشتره چون تمام اجناس فقط توی این سه ماه دو تا سه برار شده ولی دلار همون مقداره!!

    • ناشناس

      واقعا

  • ناشناس

    حالا که با نامردی بورس را قرمز کردند بعد از این به جای سهام فقط دلار میخرم