کد مطلب: ۵۱۰۶۸۹

قیمت دلار امروز ۱۰ بهمن ۹۹

عقبگرد ناگهانی دلار در بازار آزاد / ریزش سنگین ارز در راه است؟

عقبگرد ناگهانی دلار در بازار آزاد / ریزش سنگین ارز در راه است؟

اخبار سیاسی متعدد از بهبود احتمالی روابط دیپلماسی ایران در حال انتشار است و رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده صادرات نفت ایران نسبت به پنج ماه پیش دو برابر شده است. آیا ریزش قیمت دلار محتمل است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در روز چهارشنبه اخیر به بالای ۲۴ هزار تومان رفته بود اما در روز پنجشنبه مجددا به کانال ۲۳ هزار تومان برگشت و تا ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان عقبگرد داشت. آیا این روند نزولی ادامه دارد؟

اخبار سیاسی متعدد از بهبود احتمالی روابط دیپلماسی ایران در حال انتشار است و رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده صادرات نفت ایران نسبت به پنج ماه پیش دو برابر شده است. نشانه‌هایی که تداوم ارزانی دلار را محتمل می‌کنند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه جدید آمریکا روز چهارشنبه اشاره کرده دولت بایدن مشتاق است که ایران به پیروی از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ که ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شده بود، بازگردد.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی مدعی شده برجام هر چند بی نقص نیست اما کماکان بهترین ابزار برای مقابله با ایران است.(مهر)

همچنین ایرنا روایت کرده خبرگزاری دولتی تاس چهارشنبه شب به نقل از مقام وزارت امور خارجه روسیه و بدون اشاره به نام و سمت وی نوشته است بازگشت واشنگتن به اجرای تعهدات خود در برجام نباید منوط به اجرای شروط یا تغییر در مفاد برجام شود.

نماینده ایران در سازمان ملل نیز در یادداشتی نوشته است: ایران به شرطی که کلیه تحریم‌های اعمال یا اعمال مجدد شده توسط دولت ترامپ لغو شود، به محدودیت‌های اولیه توافق شده در برجام بازمی‌گردد.

در کنار این اخبار سیاسی روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی نیز آمار داد که میزان صادرات نفتی ایران طی پنج ماهه اخیر دو برابر شده است.

عبدالناصر همتی همچنین با بیان اینکه بانک مرکزی از کاهش نرخ ارز قطعا استقبال می‌کند، گفت: مهم‌ترین وظیفه بانک مرکزی حفظ و تقویت ارزش پول ملی است. از این رو طرح این موضوع که بانک مرکزی تمایلی به کاهش نرخ ارز ندارد، به هیچ عنوان صحیح نیست. افزایش نرخ ارز موجب افزایش هزینه‌های دولت است و نفعی از افزایش نرخ ارز از این منظر متوجه دولت نیست.

آیا بازار ارز طبق انتظار عمل خواهد کرد و ارزانی در این بازار ادامه خواهد یافت؟

جدیدترین نرخ ارز را در صفحه قیمت دلار می‌توانید دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    میشه بجای دلار…. مسکن گوشت مرغ تخم مرغ میوه ارزان شود .تا از سو تغذیه جسانی بیمار نشویمزیرا پول خرید داروی ایرانی نداریم……

  • حسن

    نه اقا ریزش سنگین در راه نیست !از بی ارزی افزایش درراه است

  • ناشناس

    ببخشید یک سوال اگر قرار دلار ارزان بشه چرابوجه را بادلار۱۷۵۰۰ می توان ببندن نه دلار ۱۵۰۰۰ اقای روحانی

  • ناشناس

    واقعا متاسفم برای این مملکتی که ما توش زندگی میکنیم دیگه خسته شدیم بخدا

  • ناشناس

    واقعا برای خودم متاسفم چرا هنوز ایرانم ?اینا دلارو پایین نمیارن پس درآمد خودشونو از کجا بیارن از جیب ما ملت

  • ناشناس

    خدابراتون نسازه پس منه جوان کی باید زندگی کنم کی، ببینم کی دلار میاد پایین

  • مریم محمدی

    این یارو همتی تا دلار یخورده بیاد پایین میاد تلوزیون می گه من کردم.وقتی میره بالا کدام سوراخ موشی قایم میشه.گیر چه ادمای بی خاصیتی افتادیم.

  • ناشناس

    من نمی دانم چرا مواد غذایی بالا نیره ؟!! اگه دلار میاد پایین !!!

  • ناشناس

    خیالتون راحت هیچیزی پاین نمیاد!تااقای روحانی برروی تخته!

  • ناشناس

    7خخخخهههه6هههع