کد مطلب: ۸۰۵۹۰۱

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / شوخی مرکز مبادله ارز با بازار آزاد!

قیمت دلار امروز 13 اردیبهشت 1402 / شوخی مرکز مبادله ارز با بازار آزاد!

طی دو روز گذشته که بازار آزاد با روند کاهشی قیمت دلار همراه است، مرکز مبادله در روند صعودی نرخ‌دهی می‌کند. به نظر می‌رسد قصد سیاست‌گذار همجواری قیمت، میان بازار آزاد و مرکز مبادله ارز و طلاست.

به گزارش تجارت نیوز ، دلار که روز گذشته به کانال ۵۳ هزار تومانی برگشت امروز نیز در روند کاهشی باز شد. روند نزولی قیمت دلار در روز جاری نسبت به دیروز کند‌تر بود. امروز قیمت دلار در بازار آزاد با کاهش ۳۵۴ تومانی و با رقم ۵۳ هزار و ۶۹۴ تومان معامله شد.

معامله‌گران کاهش قیمت روز گذشته را افت هیجانی می‌دانند. آنها معتقدند در زمان‌های رشد شارپی اسکناس آمریکایی، قیمت یک‌راست بالا نمی‌رود و استراحت‌هایی نیز هم در مسیر خود دارد.

برخی تحلیلگران فنی نیز می‌گویند اگر دلار بتواند به محدوده ۵۲ هزار تومانی برگردد می‌توان روند کاهشی دلار را تایید کرد؛ در غیر این صورت کاهش فعلی، استراحت بازار برای شروع روند افزایشی است.

این در حالی است که با وجود روند دلار در دو روز گذشته، دیروز مرکز مبادله ارز و طلا بعد از ۶ روز، تغییر قیمت را برای انواع ارزهای مندرج در این سایت لحاظ کرد. اما این روند بر خلاف کاهش قیمت در بازار آزاد افزایشی بود. به نظر می‌رسد سیاست‌گذار قصد دارد با این اقدام به هدف خود که نزدیک کردن قیمت در بازار آزاد و مرکز مبادله است دست یابد.

کدام سیگنال دست دلار را گرفت؟

روز گذشته معامله‌گران، توییت رئیس کل بانک مرکزی و احتمال فعال‌شدن دوربین‌های آژانس انرژی اتمی در ایران را به عنوان سیگنال‌های کاهشی در بازار ارز تلقی کردند.

این در حالی است که امروز نیز خبر سفر رئیس جمهور به دمشق می‌تواند سیگنال مساعدی برای بازارهای مالی باشد. تا پیش از این گسترش روابط سیاسی ایران با کشورهای اطراف و مناسبات مساعد سیاسی توانسته سیگنال آرامش به بازارهای مالی تزریق کند.

همراهی بازارهای مجاور با دلار تهران

در لحظه نگارش این گزارش سیگنال‌ بازارهای مجاور نیز به دلار تهران کاهشی است. دلار هرات و سلیمانیه نسبت به دیروز یک کانال عقب‌نشینی کرده‌اند. دلار هرات با قیمت ۵۳ هزار و ۸۸۰ تومان معامله‌ می‌شود. دلار سلیمانیه نیز با قیمت ۵۳ هزار و ۵۸۰ تومان مبادله می‌شود.

امروز قیمت درهم امارات با کاهش ۱۵۰ تومانی به کف کانال ۱۵ هزار تومانی رسید و با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰ تومان در بازار معامله می‌شود.

قیمت دلار در نرخ های مختلف

دیروز قیمت دلار در مرکز مبادله دلار و طلا بعد از ۶ روز تغییر کرد. برخلاف جهت کاهشی قیمت دلار در بازار آزاد این روند در مرکز مبادلاتافزایشی بود و این افزایش قیمت امروز نیز در رقم‌‌های ارزهای مندرج در سایت بازار متشکل همچنان پایدار است.

امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ قیمت اسکناس دلار در سایت بازار متشکل با رقم ۴۲ هزار و ۳۰۶ تومان درج شده و ۲۲۰ تومان افزایش دارد. دلار حواله نیز ۲۰۰ تومان رشد داشت و با قیمت ۳۸ هزار و ۴۶۰ تومان عرضه می‌شود.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

امروز و دیروز قیمت اسکناس یورو در بازار آزاد کاهش قیمت داشت. این اسکناس امروز به کانال ۵۹ هزار تومانی برگشت. در لحظه نگارش این گزارش یورو در بازار آزاد با رقم ۵۹ هزار و ۸۵۰ تومان معامله می‌شود.

امروز در سایت بازار متشکل قیمت اسکناس یورو برخلاف روز گذشته ۳۵۵ تومان گران شد و با قیمت ۴۶ هزار و ۵۲۱ تومان درج شد. یوروی حواله نیز روز گذشته ۱۱۹ تومان ارزان شد و امروز با افزایش ۳۲۳ تومانی در کانال بالاتر نشست. یوروی حواله امروز با قیمت ۴۲ هزار و ۲۹۲ هزار تومان عرضه می‌شود.

امروز قیمت درهم با کاهش ۱۵۰ تومانی با رقم ۱۵ هزار و ۵۰ تومان در بازار آزاد معامله می‌شود. قیمت درهم سایت بازار متشکل ارزی امروز افزایش یافت و روندی معکوس نسبت به بازار آزاد داشت. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۴۷۲ تومان مبادله می‌شود و نسبت به روز گذشته ۵۴ تومان گران‌تر شده است. اسکناس درهم نیز با ۶۰ تومان افزایش با قیمت ۱۱ هزار و ۵۱۹ تومان عرضه می‌شود. همچنین قیمت دلار درهم ۵۵ هزار و ۲۳۳ تومانمحاسبه می‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.