کد مطلب: ۶۲۴۳۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین واکنش دلار به اخبار برجام/ عقب‌نشینی دلار به کانال ۲۶ هزار تومانی!

اولین واکنش دلار به اخبار برجام/ عقب‌نشینی دلار به کانال ۲۶ هزار تومانی!

انتشار خبر لغو برخی از تحریم‌ها سبب کاهش قیمت دلار شد. بازار ارز کار خود را امروز با دلار ۲۷ هزار و ۵۰ تومانی آغاز کرد و تنها دقایقی بعد از شروع معاملات، قیمت دلار وارد کانال ۲۶ هزار تومانی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار امروز ۱۶ بهمن ماه با روند نزولی کار خود را آغاز کرد و به محدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. قیمت دلار امروز در ادامه معاملات چقدر افت می‌کند؟

کاهش قیمت دلار از ابتدای هفته گذشته آغاز شد. اما این روند نزولی تدریجی بود و قیمت دلار قدم به قدم از کانال ۲۸ هزار تومان فاصله گرفت. در چند روز گذشته قیمت دلار مدام در محدوده ۲۷ هزار و ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان در نوسان بود.

آخرین قیمت دلار در بازار آزاد در روز پنج شنبه ۱۴ بهمن ماه، ۲۷ هزار و ۲۶۰ تومان بود. به عبارت دیگر، دلار در آخرین روز هفته گذشته با قیمت ۲۷ هزار و ۲۶۰ تومانی کار خود را پایان داد. اما بازار ارز کار خود را با افت ۲۱۵ تومانی قیمت دلار آغاز کرد و به ۲۷ هزار و ۵۰ تومان رسید. یعنی افت ۰٫۷ درصدی قیمت دلار.

کاهش قیمت دلار بعد از اخبار مذاکرات

امروز ۱۶ بهمن ماه، بازارها کار خود را با خبر لغو بخشی از تحریم‌های هسته‌ای ایران آغاز کردند. همین خبر سبب شد که بالاخره قیمت دلار بعد از یک ماه کف حمایتی ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست داد و به زیر این رقم رسید.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که اگر قیمت دلار از محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان پایین‌تر بیاید، باید منتظر کاهش بیشتر قیمت دلار بود و جو کاهشی بر بازار ارز غالب می‌شود.

قیمت دلار امروز در محدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان در نوسان است و احتمالا ادامه اخبار مذاکرات هسته‌ای بتواند روند کاهش قیمت دلار را ادامه‌دار کند.

کارشناسان معتقدند اخبار و عوامل متعددی بر کاهش قیمت دلار اثر داشته است. مهم‌ترین عامل اخباری است که مذاکرات هسته‌ای به گوش می‌رسد. اگرچه مذاکرات وین موقتا متوقف شده است، اما امروز وزیر امور خارجه امریکا بخشی از تحریم‌های هسته‌ای غیرنظامی ایران را لغو و اعلام کرد که لغو تحریم‌ها با هدف تسهیل مذاکرات صورت گرفته است.

معامله‌گران اخبار سیاسی را جدی گرفتند؟

از طرف دیگر، منابع کره جنوبی هم اعلام کردند سئول و تهران در حال بررسی برگزاری اولین نشست کاری خود برای حل و فصل مسائل مربوط به پول‌های بلوکه‌ شده ایران هستند. معاون وزیر خارجه کره جنوبی گفته ماه گذشته نشستی با همتای ایرانی خود داشته و برای آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی صحبت کرده‌اند.

لغو بخشی از تحریم‌ها و آزادی منابع بلوکه شده ایران در کشورهای دیگر، برخی از شروط ایران برای توافق هسته‌ای بود. شروطی که فعلا محقق شده و توافق هسته‌ای را در دسترس قرار داده است.

از طرف دیگر در هفته گذشته هم مقامات ایران و هم امریکا اعلام کردند که توافق هسته‌ای نهایی شده و به مراحل پایان نزدیک شده است. توقف مجدد مذاکرات هم به همین دلیل است که کشورها اخرین تصمیمات سیاسی را بگیرند و به میز مذاکره برگردند.

برای همین می‌توان گفت این هفته اخبار جدیدی از مذاکرات وین منتشر می‌شود و می‌تواند بر قیمت دلار در بازار ایران تاثیر مستقیم بگذارد.

چون تا قبل از این معامله‌گران با احتیاط و حتی نوعی بدبینی اخبار مذاکرات را دنبال می‌کردند اما از امروز انتظار می‌رود که اخبار مذاکرات بر بازار تاثیر بگذارد.

قیمت دلار و شروع بازار نشان می‌دهد که این بار معامله‌گران ارز، اخبار مذاکرات را جدی گرفته‌اند. اما باید منتظر ماند و دید در ادامه امروز قیمت دلار چه مسیری را طی می‌کند. قیمت دلار در ادامه معاملات امروز، ۱۶ بهمن ماه نشان می‌دهد که اخبار جدید چقدر برای معامله‌گران جدی است.

در صورت لغو تحریم‌ها بازارهای دیگر چه سرنوشتی دارند؟ برای اطلاع از وضعیت بازار دلار، طلا و بورس گزارش زیر را بخوانید:

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اههه, امروز هم تعطیلات کارگزاری های خارجی هست. تا دوشنبه پول دلاریم نمیاد تو حسابم, خدا کنه تا اون موقع نریزه بعد من دوشنبه دلارامو ریال کنم بعد تا یک ریال ارزش دلار بریزه. مشئولین محترم, فقط تا دوشنبه ظهر صبر کنید, خواهش میکنم

    • ناشناس

      تو هم نون به نرخ دلار خوری مثل من… چه پولدار شده بودیم تو این اوضاع.

  • ناشناس

    دوستان خوشحال، هر وقت قیمت خودرو ، برنج ، گوشت لوازم خانگی ، مسکن و … برگشت به یکسال و نیم(نمیگم 5 سال) پیش بعد جشن بگیرید دلار که هنوز از قیمت 9 ماه پیش هم بالاتره

  • ناشناس

    خبرخوبیه اگر راست باشد وبایدمذاکره باخودامریکا محرمانه برگزارشود وکامل تحریمه برداشته شود

  • ناشناس

    تحریم های غیر نظامی یعنی چی چه چیزاهایی از تحریم برداشته شده؟؟

  • علی

    دلال‌های حلال خور، بهتره به فکر یه راه دیگه باشید،،،،

  • ناصر

    بازارها تمام کاهشی هستند اطلاع رسانی به مردم

  • محمد

    منتظر افت شدید قیمت دلار و بعد از اون افت قیمت اجناسی که ارتباط دارن با دلار از جمله خودرو و لوازم خانگی و مسکن باشید و البته سکته کردن سوداگران که خون ملت رو کردن تو شیشه

    • ناشناس

      کاملا در اشتباه هستین دولت کسری بودجه هم نمیتونه با برداشت تحریم حداقل تا ۳ ماه جبران کنه

  • ناشناس

    انشالله که همه چی ارزون بشه

  • ناشناس

    یکماه از تاریخ خبرگذشت،چه خبر از ریزش دلار!!؟؟

  • ناشناس

    نطرات قبل، چه رویاهای شیرینی توسط کاربران نوشته شده، علی الخصوص اونیکه نوشته:دلار تاپایان سال۱۸ و سال دیگه ….!!