کد مطلب: ۵۰۵۳۸۶

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۰ دی ۹۹ چقدر بود؟

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۰ دی ۹۹ چقدر بود؟

روز پنج‌شنبه، اسکناس آمریکایی ۴۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به زیر سطح ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی قرار گرفت. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۰ دی ۹۹ چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز پنج‌شنبه، اسکناس آمریکایی ۴۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به زیر سطح ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی قرار گرفت. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۰ دی ۹۹ چقدر بود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: دلار با سنگین‌ترین افت از ۱۲آذرماه به قعر قیمتی ماه دی رفت. چنین رکوردی به معنای آن است که یکبار دیگر فروشندگان قدرت را در بازار ارز به دست گرفته‌اند. ادامه افزایش فعالیت فروشندگان می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد کف‌های قیمتی جدید برای دلار شود.

با این حال، برخی نوسان‌گیران به‌دنبال آن هستند که کف جدید بازار را در کانال ۲۵ هزار تومانی تعریف کنند. دلار در صورتی می‌تواند به‌سوی کانال ۲۴ هزار تومانی برود که بازیگران حواله‌ای، حداقل زمینه‌ساز نزول درهم به زیر مرز ۷ هزار تومان شوند.

اعلام رسمی پیروزی بایدن، قیمت سکه و دلار را در بازار داخل با سرعت بیشتری پایین برد. روز پنج‌شنبه، اسکناس آمریکایی ۴۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و با نزول به زیر سطح ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در محدوده ۲۵ هزار و ۴۵۰ تومان قرار گرفت. این سنگین‌ترین افت اسکناس آمریکایی از ۱۲ آذرماه بود و زمینه‌ساز ثبت کمترین قیمت دی ماه این ارز شد.

برخی فعالان عنوان می‌کنند، بازار از روز چهارشنبه که اطمینان بیشتری نسبت به پایان کار ترامپ پیدا کرد، فروشنده شد؛ افزون بر این، پیروزی دموکرات‌ها در مجلس سنا نیز شماری از معامله‌گران را نسبت به برداشته شدن تحریم‌ها خوش‌بین‌تر کرد. در چنین شرایطی، گروهی در بازار باور دارند که با توجه به تغییر بیشتر سمت و سوی انتظارات، فروش‌های بیشتری در ابتدای هفته جاری صورت خواهد گرفت و در نتیجه کف‌های جدید قیمتی برای سکه و دلار به ثبت خواهد رسید.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.