کد مطلب: ۵۸۷۴۸۳

ادامه کاهش نرخ ارز در بازار / قیمت دلار امروز ۲۱ مهر چقدر شد؟

ادامه کاهش نرخ ارز در بازار / قیمت دلار امروز ۲۱ مهر چقدر شد؟

قیمت دلار در بازار آزاد امروز روند کاهشی چند روز گذشته خود را ادامه داد و به کانال ۲۶ هزار تومان نردیک شد. نرخ ارز در بازار آزاد امروز ۲۷ هزار و ۲۰ تومان اعلام شد. نرخ ارز در صرافی ملی امروز به ۲۶ هزار و ۵۷۶ تومان کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار آزاد امروز با کاهش حدود ۲۰۰ تومانی به ۲۷ هزار و ۲۰ تومان رسید. اگر روند کاهشی نرخ ارز در چند روز آینده ادامه‌دار باشد و اخبار و سیگنال‌های افزایشی خاصی رخ ندهد انتظار می‌رود هفته آینده قیمت دلار وارد کانال ۲۶ هزار تومان شود.

کاهش دلار صرافی ملی و بازار متشکل

نرخ ارز در صرافی ملی امروز کاهش یافت و به قیمت ۲۶ هزار و ۵۷۶ تومان رسید. قیمت دلار در بازار متشکل امروز ۲۶ هزار و ۱۷۱ تومان اعلام شد.

54 6 photo 2021 10 13 11 29 02

فاز فروش در بازار ارز

به گفته فعالان، خوش‌بینی نسبت به آغاز مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها، عامل اصلی است که جو فروش را در بازار ارز بالا برده است. در کنار این، برخی معامله‌گران، کاهش تنش‌ها در سطح روابط ایران و عربستان را به عنوان عاملی در نظر گرفتند که زمینه‌ساز ادامه فشار فروش دلار شد.

بعد از ۶سال اختلاف و تنش در روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، به نقل از منابع مختلف عنوان می‌شود که دو کشور به توافق نهایی نزدیک شده‌اند. دور آخر گفت‌وگوهای ایران وعربستان، در چند روز آینده برای رسیدن به جزئیات توافق نهایی برگزار خواهد شد. تلاش ایران برای رفع تنش‌ها از نگاه معامله‌گران به این معناست که تغییری در سیاست خارجه رخ داده که ممکن است در روند مذاکرات هسته‌ای نیز مشاهده شود.

در کنار این، در معاملات حواله درهم، قدرت به دست فروشندگان بازار افتاده است، به‌طوری که دیروز درهم از حمایت ۷هزار و ۵۰۰تومانی فاصله بیشتری گرفت. بر اساس صحبت‌های فعالان، درهم دیروز به ابتدای محدوده ۷هزار و ۴۰۰تومانی نزدیک شد و تاثیر کاهشی قوی بر بازار داخلی داشت.

صحبت‌های فعالان نشان می‌دهد که درهم اثر انتظاری قوی بر بازار ارز داخلی دارد و ذهنیت معامله‌گران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. تحلیلگران فنی باور دارند، در صورتی که حواله درهم به بالای محدوده ۷هزار و ۵۰۰تومانی برگردد، میزان خریدها در بازار داخلی ارز زیاد خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خب دولت باید کسری بودجه خود رو ازاینراه پر کنه از بورس طلا و ارز الان میخره بعدش هم عرضه نمیکنه قیمت می‌ره بالا شروع بفروش می‌کنه این دولت تا مردم رو به خاک سیاه نشونه ول کن نیست

  • ناشناس

    قیمت تومان به افغانی چند است

  • ناشناس

    تومان ایرانی به افغانی چند است

  • ناشناس

    اینا نمیزارن قیمت دلار پایین بیاد فقط قیمتارو بازی میدن یهو بالا میبرن مردم بدبخت میشن یاد گرفتن چیکار کنن

  • ناشناس

    چرا کارشناسان اعتقاد دارندوقتی قیمت ارز بالا میرود مردم بیشتر ارز میخرند ؟وچراوقتی قیمت ارز پایین می آید مردم نمی خرند ؟آیاکارشناسان همان دلالان بازار ارز نیستند که با ایجاد جو روانی سعی در سرکیسه کردن مردم دارند و اجازه نمی دهند که در بازار ارزانی و ثبات وجود داشته باشد؟