کد مطلب: ۴۶۹۶۷۴

آخرین سیگنال‌ها پیش از اعلام قیمت دلار ۲۵ مرداد ۹۹

آخرین سیگنال‌ها پیش از اعلام قیمت دلار 25 مرداد 99

بازار ارز روز شنبه در حالی کار خود را آغاز می‌کند که آخرین روند روزانه آن صعودی اما آخرین روند هفتگی آن نزولی بوده است. در همین حال رئیس کل بانک مرکزی نیز بار دیگر گفته است که نرخ ارز متعادل می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آخرین کارنامه روزانه دلار، روند این ارز صعودی ثبت شده است.

در این مورد دنیای اقتصاد روایت کرده است: در آخرین ایستگاه هفته، قیمت دلار ۳۰۰ تومان رشد را به ثبت رساند و با عبور از سطح ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومانی روی عدد ۲۲ هزار و ۵۷۰ تومان قرار گرفت. گروهی از معامله‌گران بازار باور داشتند، بازیگران ارزی در کمال احتیاط به‌دنبال آن هستند که دلار را به سوی کانال ۲۳ هزار تومانی ببرند که دو هفته پیش، در آن قرار داشت. با وعده گشایش اقتصادی به یکباره ریزش عجیب ۲ هزار و ۱۰۰ تومانی در روز یکشنبه برای دلار صورت گرفت و همین ریزش کافی بود که حتی چهار روز افزایش متوالی نتواند بازدهی این ارز را مثبت کند.

شاخص ارزی در هفته گذشته ۳/ ۴ درصد از ارزش خود را از دست داد. حال آنکه دو هفته پیش روند افزایشی آرامی را در کانال ۲۳ هزار تومان سپری کرده بود. به‌رغم رشد انتهای هفته، همچنان بازیگران ارزی نسبت به خرید دلار رفتار هیجانی از خود بروز نداده‌اند و بیشتر به‌دنبال بالا بردن کم‌خطر قیمت این ارز هستند.

هراس آنها از احتمال ورود بازارساز به بازار و فروش او در قیمت‌های بالاست. از نگاه آنها بازارساز در این شیوه آنها را دچار ضرر می‌کند و چون دلار «بالاخرید» روی دستشان باقی می‌ماند، توان خرید در قیمت‌های پایین‌تر از آنها سلب می‌شود.

در همین حال رئیس کل بانک مرکزی نیز درباره ارز اظهارات جدیدی داشته است.

عبدالناصر همتی در حاشیه دیدار با رئیس سازمان صدا و سیما، اظهار کرد: قیمت واقعی ارز نرخ‌هایی که در بازار و فضای مجازی مطرح می‌کنند نیست و با برنامه و سیاست می‌توان این نرخ را تعدیل کرد.

آن طور که پژوهشکده پولی و بانکی روایت کرده، وی ادامه داد: این سیاست را آغاز کردیم و در سامانه نیما و در تأمین ارز مورد نیاز واردکنندگان این سیاست‌ها اعمال شده و ارز متقاضیان واقعی ارز را به تدریج تأمین می‌کنیم.

رئیس بانک مرکزی گفت: با پیش‌بینی‌های انجام شده و اقدامات مورد نظر شاهد بهتر شدن وضعیت خواهیم بود.

آخرین پیش‌بینی از وضعیت بازار ارز را در گزارش « دلار و طلا تا چند روز بعد » بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت گزاری دلاردست خوددولت وبانک مرکزی هست بقیش همش بازیه این دولت بودکه دراولین روزکاری سال۹۹دلارو۱۵۰۰۰تومان قیمت گزاری کرد