کد مطلب: ۴۶۹۶۴۵

گزارش تجارت‌نیوز از احتمالات بازارها تا چند روز بعد

دلار و طلا در هفته آینده چه می‌شوند؟ / آخرین سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی به بازارها

دلار و طلا در هفته آینده چه می‌شوند؟ / آخرین سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی به بازارها

کاهش جانباختگان کرونا، سفر اخیر وزیر خارجه ایران به لبنان و عرضه اوراق سلف نفتی در یک طرف، اخبار ضدونقیض درباره توقیف نفتکش توسط آمریکا و تحریم تسلیحاتی ایران در طرف دیگر ممکن است بازار ارز هفته آینده را متاثر کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته اخیر همه بازارها بازدهی منفی داشتند اما نکته قابل توجه آن است که دو بازار ارز و طلا افت بیشتری را نسبت به بورس تجربه کردند. در این شرایط آخرین سیگنال‌های اقتصادی و سیاسی حاوی چه پیام‌هایی برای آینده دو بازار ارز و طلا است؟

اظهارات مهمترین مقام اجرایی کشور یعنی رئیس جمهور مبنی بر اینکه بازار ارز و سکه طلا جای مناسب برای سرمایه‌گذاری نیست و پیش‌بینی متعادل شدن نرخ ارز توسط رئیس کل بانک مرکزی از مهمترین سیگنال‌های از سوی سیاستگذار برای دو بازار ارز و طلا است.

کاهش جانباختگان بیماری کرونا، مذاکره روحانی با مکرون درباره اینستکس ، افزایش نرخ سود بانکی و اعلام نرخ سود جدید ، عرضه اوراق سلف نفتی در هفته آینده، افزایش 19 درصدی قیمت نفت سنگین ایران و انعقاد 9 قرارداد نفتی ایران نیز از دیگر سیگنال‌های متعادل‌بخشی دو بازار ارز و طلا است.

همچنین با اعلام مالیات خریداران سکه سال 98 یک ریسک دیگر و سیگنال کاهشی برای بازار طلا قابل مشاهده است که این عامل جدای از عوامل فشار ناشی از کاهش قیمت ارز خواهد بود.

علاوه بر این، نامه‌نگاری رئیس جمهور آمریکا با سوریه و احتمال کاهش تنش‌های سیاسی در خاورمیانه، اظهارات پی در پی ترامپ درباره مذاکره با ایران در صورت پیروزی در انتخابات و سفر اخیر وزیر امور خارجه ایران به لبنان هم می‌توانند از سیگنال‌های سیاسی آرام‌کننده بازار ارز باشند.

با این حال در سوی دیگر اخبار ضدونقیض درباره توقیف نفتکش‌های ایرانی توسط آمریکا،توافق امارات و رژیم صهیونیستی و اخبار مرتبط با تحریم تسلیحاتی ایران هم هرکدام نااطمینانی‌هایی را به همراه دارند که ممکن است بر ریسک در بازار ارز اضافه کنند و نوسان در این بازار را افزایش دهند.

بدین ترتیب هرچند به نظر می‌رسد متاثر از عوامل اقتصادی قیمت دلار و طلا همچنان همان روند نزولی مشابه هفته قبل را داشته باشند اما به دلیل ریسک‌های سیاسی احتمالا دامنه نوسان منفی آنها به اندازه هفته گذشته نباشد و چه بسا در اوایل هفته رشد قیمت را تجربه کنند اما احتمالا تا پایان هفته این نوسانات کمتر شود.

بازدهی بازارها در هفته اخیر را در گزارش بازارها در هفته سوم مرداد ملاحظه کنید و برای پیش‌بینی بازار سهام در هفته بعد نیز می‌توانید گزارش پیش‌بینی بورس هفته بعد را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.