کد مطلب: ۷۰۰۰۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روند افزایشی قیمت دلار در کانال ۳۰ هزار تومان/ بازار ارز، شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱

روند افزایشی قیمت دلار در کانال ۳۰ هزار تومان/ بازار ارز، شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱

قیمت دلار امروز شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، در بازار آزاد روند افزایشی دارد و به میانه کانال ۳۰ هزار تومان رسیده است. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. قیمت دلار در صرافی ملی با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۲۸۶۰۲ تومان اعلام شده است.

دلار در بازار آزاد نیز بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روز را با روند افزایشی آغاز کرد. روز پنجشنبه، آخرین نرخ دلار نقدی ۳۰,۱۰۰ تومان بود و البته معامله‌گران اصطلاحا از نبود لفظ (پیشنهاد دلار برای معامله) گلایه داشتند. امروز معاملات با قیمت ۳۰,۵۵۰ تومان آغاز شد. در ادامه روند نزولی ادامه یافت و به ۳۰,۴۵۰ تومان رسید. همین روند در مورد معاملات غیرقانونی فردایی نیز در جریان است.

روزهای گذشته نیز دلار روند افزایشی داشت. روز پنچشنبه ۱۷ شهریور، بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، کف و سقف قیمت دلار به ۳۰,۲۴۰ و ۳۰,۲۵۰ تومان رسید. روز جمعه نیز معاملات غیرقانونی فردایی در محدوده ۳۰,۳۰۰ تا ۳۰,۴۳۰ تومان در نوسان بود.

نوسان قیمت دلار توافقی، هرات و سلیمانیه

دلار توافقی امروز در محدوده ۲۹,۲۷۹ تومان در نوسان است. همچنین دلار هرات در سطح ۳۰,۳۳۰ تومان نوسان دارد.

دلار سلیمانیه نیز به محدوده ۳۰,۷۵۰ رسیده است.

در این میان، به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰،۰۷ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۶۴۱ تومان معامله می‌شود.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۰٫۰۱ درصد افت به ۲۸۴۶۰ تومان رسیده است.

سیگنال‌های موثر بر بازارها

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، طلا و سکه ، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای و همچنین تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران برای بازارها ارسال شده است.

وزارت خزانه داری دولت بایدن روز گذشته و در حالیکه مذاکرات وین در انتظار تصمیم‌گیری واشنگتن بوده و کاخ سفید مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران است، یک شخص و ۴ شرکت را در ارتباط با ایران تحریم کرد (ایرنا).

به نقل از اسپوتنیک، بر اساس بیانیه منتشرشده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا، یک شخص حقیقی و چهار شخص حقوقی جدید از ایران و مرتبط با ایران در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند. شرکت‌های پراور پارس، بهارستان کیش، طراحی و ساخت موتور هواپیما و داما به همراه «رحمت‌الله حیدری»، مدیرعامل شرکت بهارستان کیش، به بهانه ارتباط با تحقیق، توسعه، تولید و تهیه پهپادها برای نیروهای نظامی ایران در این فهرست قرار دارند.

کمتر از ۱۲ ساعت پیش از اعلام دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه این افراد و نهادها، جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با شرکت در یک نشست خبری اعلام کرد: واشینگتن آن طور که می‌خواهد به نهایی کردن توافق برجام با ایران نزدیک نیست.

کربی در این‌باره توضیح داد: آنقدر که دوست داریم و انتظارش را داشتیم به نهایی کردن توافق نزدیک نیستیم. همچنان شکاف‌ها و اختلاف‌هایی وجود دارد. اما مذاکرات هنوز ادامه دارد.

مداخله بازارساز

اقتصادنیوز نوشت: «روز گذشته با شوک تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی به سمت نیمه کانال ۳۰ هزار تومان پیشروی کرد. نرخ دلار در معاملات پشت خطی تا محدوده ۳۰ هزار و ۴۵۰ تومان بالا رفت.»

در عین حال، به نظر می‌رسد سطح انتظارات معامله‌گران نسبت به دلار صعودی است اما بازارساز با مداخله ارزی مانع صعود قابل توجه قیمت دلار می‌شود (اقتصادنیوز).

متن توافق تقریبا آماده است اما…

در عین حال، محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کنند گفت: مشکل مذکرات همیشه آمریکا بوده است. اوباما توافق را نقض کرد، ترامپ آن را پاره کرد و بایدن هم به سیاست‌های ترامپ ادامه می‌دهد.

او بیان کرد: از زمان شروع مجدد مذاکرات، تیم بایدن زمان را تلف کرده است. حالا که متن {توافق} تقریبا آماده است آمریکا دوباره تلاش می‌کند تا با واکنش‌های اخیرش زمان بخرد (جماران).

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.