خبر فوری:

کد مطلب: ۷۴۹۶۴۰

قیمت دلار صرافی ملی امروز ۲۴ دی ۱۴۰۱

قیمت دلار صرافی ملی امروز 24 دی 1401

قیمت دلار صرافی ملی امروز شنبه ۲۴ دی در بازار اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ جدیدترین قیمت دلار صرافی ملی امروز شنبه ۲۴ دی را در ادامه بخوانید.

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران 39 هزار و 369 تومان (سی و نه هزار و سیصد و شصت و نه تومان) اعلام شد.
قیمت دلار و یورو امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد.براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا 38هزار و 975 تومان (سی و هشت هزار و نهصد و هفتاد و پنج تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 39 هزار و 369 تومان (سی و نه هزار و سیصد و شصت و نه تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو 42 هزار و 596 تومان ( چهل و دو هزار و پانصد و نود و شش تومان) و قیمت فروش یورو 43 هزار و 26 تومان (چهل وسه هزار و بیست و شش تومان) است.

چشم‌انداز قیمت دلار افزایشی است

در همین راستا فردین آقا‌بزرگی، کارشناس بازار سرمایه درباره ثبات قیمت دلار به تجارت‌نیوز گفت: «آینده بازار ارز قابل پیش‌ بینی نیست، زیرا دولت تنها بازیگر بازار ارز در کشور است. با خبردرمانی هم بازار کنترل نمی‌شود.»

او با اشاره به رشد اقتصادی یک درصدی کشور گفت: «پیش بینی این رشد در برنامه توسعه چهار درصد بود. در حالی‌که ما نفت هم فروختیم. بنابراین معیار و مبنای محاسبه قیمت دلار بعد از عرضه و تقاضا باید تورم باشد.»

آقابزرگی قیمت دلار را با توجه به تورم ۵۰ درصدی، بالاتر از رقم کنونی اعلام کرد و گفت: «دولت با هر ابزاری تا کنون مانع تحقق قیمت واقعی دلار شده است.»

در هفته‌ای که گذشت، حراج ۵۰۰ هزار ربع سکه بزرگترین سیگنال برای کنترل قیمت دلار در بازار معاملات آزاد بود. هر چند یورو به این سیگنال بی‌توجهی کرد، اما معامله‌گران دلار با احتیاط اقدام به خرید و فروش کردند. آنها منتظر عرضه سنگین ربع سکه هستند تا تاثیر آن را در بازار مشاهده کنند.

برخی از تحلیلگران معتقدند اگر قیمت ربع سکه‌ در بورس کالا فاصله معناداری با بازار داشته باشد، بخشی از فعالان بازار ارز برای خرید سکه ترغیب می‌شوند. شاید این تغییر مسیر سرمایه موقتی باشد اما افسار قیمت دلار را برای چند روز، خواهد کشید.

به نظر می‌رسد آخرین هفته دی‌ماه، قیمت دلار روزهای کم‌نوسانی را شاهد باشد و محدوده فعلی برای اسکناس امریکایی فعلا حفظ شود. هر چند برخی می‌گویند حباب سه میلیونی ربع سکه به اندازه‌ای بالاست که معامله‌گران بنیادی را از خرید سکه‌های بورس کالا منصرف می‌کند و از دیدگاه آنها تاثیری در بازار نخواهد داشت.

تحلیلگران بازار معتقدند، دلار در هفته گذشته در کانال ۴۰ هزار تومانی کف‌سازی کرده است. از همین رو، ‌بعد از عرضه ربع سکه و کاهش التهابات خرید سکه‌ها در هفته نخست بهمن ماه، خریداران جسارت بیشتری برای ورود به بازار پیدا می‌کنند. این افزایش تقاضا قیمت را در پله‌‌های بالاتر از محدوده ۴۰ هزار تومانی قرار خواهد داد.

بازارهای موازی نیز در هفته‌ای که گذشت، سیگنال ثبات به بازار تهران دادند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    صاحب نداره که ملت رو گوشه رینگ گیر انداختن و چپ و راست دارن می‌کوبند