خبر مهم:

کد مطلب: ۶۷۲۱۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روند افزایشی قیمت دلار در بازار آزاد/ قیمت دلار، طلا و سکه هشتم تیر ۱۴۰۱

روند افزایشی قیمت دلار در بازار آزاد/ قیمت دلار، طلا و سکه هشتم تیر ۱۴۰۱

قیمت‌ دلار و طلا امروز چهارشنبه هشتم تیر ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار دلار، طلا و سکه امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته ۲۷۷۰۶ تومان اعلام شد.

اما روند قیمت‌ها در بازار آزاد، از روز گذشته بر خلاف روزی‌های پیش از آن افزایشی است و امروز نیز قیمت دلار در حال حرکت به سمت کانال بالاتر است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز ، قیمت دلار نیمایی تیز امروز روند صعودی دارد و با ۲۵ تومان افزایش، به ۲۵۳۵۵ تومان رسیده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام ا تحادیه طلا و جواهر تهران ، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند کاهشی دارد و اکنون به یک میلیون و ۳۷۱ هزار و ۲۴۸ تومان رسیده است. این قیمت، نسبت به روز گذشته در همین ساعات، بیشتر است.

قیمت سکه اما افزایشی است و اکنون با قیمت ۱۴ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه طرح قدیم، نیز اکنون روند صعودی دارد و به ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و با قیمت ۱۸۱۶ دلار معامله می‌شود.

سیگنال‌های موثر بر بازارها

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین قرار داشتند. با وجود مدتی توقف در مذاکرات هسته‌ای، اکنون مذاکرات برجام در دوحه قطر آغاز شده است.

شروع اولین مرحله از مذاکرات با گفتگوی «علی باقری» مذاکره کننده ارشد کشورمان و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کلید خورد.

اطلاعات رسیده از اتاق مذاکرات حاکی است؛ در اولین روز، گفتگوها بر سر موضوعات باقی مانده با «رویکردی فنی و با جدیت» دنبال شده است ( نورنیوز ).

از سوی دیگر، سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به برگزاری مذاکرات هسته ای به صورت غیرمستقیم، میان تیم‌های مذاکره‌کننده ایران و آمریکا در قطر، گفت: مذاکرات برجام از وین به جای دیگری منتقل نشده است.

پیتر استانو در یک‌ کنفرانس خبری در بروکسل در این باره بیان کرد: آنچه در حال حاضر در قطر در حال رخ دادن است، مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا با تسهیل‌گری اتحادیه اروپاست (ایسنا).

امیدواری‌ها در مورد این مذاکرات قیمت دلار را کاهشی کرده بود اما مجددا روند افزایشی شد. برخی فعالان بازار دلیل این موضوع را کمبود ارز در بازار می‌دانند.

بازار دلار، طلا و سکه تحت تاثیر اخبار سیاسی می‌توانند به صورت هیجانی کاهشی یا افزایشی شوند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.