کد مطلب: ۶۵۷۹۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار، طلا و سکه اول خرداد ۱۴۰۱/ افزایش قیمت طلا و سکه

قیمت دلار، طلا و سکه اول خرداد ۱۴۰۱/ افزایش قیمت طلا و سکه

قیمت‌ دلار و طلا، امروز یکشنبه اول خداد ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار دلار، طلا و سکه ، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی با افزایشی ۴۱ تومانی نسبت به روز گذشته، در رقم ۲۵۷۰۴ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

در بازار طلا و سکه امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام ا تحادیه طلا و جواهر تهران ، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر، افزایشی است و یک میلیون و ۳۸۵ هزار و ۹۹ تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه طرح نیز جدید اکنون روند افزایشی دارد و ۱۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان ثبت شده است.

قیمت سکه طرح قدیم نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با نرخ ۱۴ میلیون تومان معامله می‌شود.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به قیمت ۱,۸۴۶ دلار معامله می‌شود.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی در بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است. همچنین کارشناسان روند صعودی انتظارات تورمی ناشی از افزایش مبلغ یارانه و اخبار گرانی کالاهای اساسی را نیز در این زمینه موثر می‌دانند.

اما آخرین اخبار از مذاکرات که می‌تواند بر بازارهای دلار، طلا و سکه اثرگذار باشد، چه می‌گویند؟

افزایش امیدواری به احیای برجام

به نقل از عصر ایران ، وبگاه المانیتور با انتشار گزارشی اختصاصی به نقل از دیپلمات ها در تهران نوشت: سفر هفته گذشته انریکه مورا مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای اتحادیه اروپا به تهران و دیدار او با مقامات ارشد ایرانی، جان تازه ای به امکان احیای برجام بخشیده است.بر اساس این گزارش: دیدار مورا از تهران همزمان با سفر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر به تهران بود. مورا از ۱۰ تا ۱۳ ماه می در تهران بود. در حالی که امیر قطر در روز ۱۲ می در قالب یک سفر کوتاه یک روزه از تهران بازدید کرد.

یک دیپلمات خارجی مستقر در تهران به المانیتور گفت که اولین روز سفر مورا - از جمله دیدار او با علی باقری کنی معاون وزیر امور خارجه ایران - دلگرم کننده نبود. این دیپلمات افزود: با این حال روز دوم به نظر می رسد همه چیز تغییر کرده است و ایرانی ها پیشنهادهایی به مورا دادند.

المانیتور از منابع متعدد در تهران دریافت که آنچه به این مقام اتحادیه اروپا ارایه شده بیش از پیشنهادها بوده است. یک منبع رسمی در تهران به المانیتور گفت: طرف ایرانی پیشنهادی با ایده‌های بازنگری شده به مورا داد.

ادعای جدید در مورد مذاکرات

به گفته همین منبع، مساله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیشنهاد جدید محوریت ندارد اما مسایل دیگری با اولویت بیشتری وجود دارد.

در ماه‌های اخیر، تلاش‌ها برای احیای برجام به دلیل درخواست ایران برای حذف سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی واشنگتن (FTO) متوقف شده است.

در حالی که طی بیش از ۲ ماه گذشته هیچ خبری در مورد پیشنهاد جدید وجود ندارد، یک منبع دیگر در تهران تاکید کرد که بدون پاسخ واضح از سوی آمریکا، مذاکرات از سرگرفته نخواهد شد.

این منبع رسمی تاکید کرد: دولت بایدن باید تصمیم بگیرد، دولت بایدن نمی‌تواند بین سیاست‌های ترامپ و آنچه در جریان مبارزات انتخاباتی اش بیان شد، در وسط بماند. آنها بر هنر ساده‌سازی بیش از حد مسایل پیچیده و خارج کردن مسایل از متن مسلط هستند و این باعث ایجاد شکاف‌های بیشتر در مورد توافق هسته‌ای می‌شود. بازگشت به توافق واقعا آسان است، اما دولت بایدن می‌خواهد همزمان هم کیک را داشته باشد هم از آن بخورد، که ممکن نیست.

سفر امیر قطر به تهران

اعتقاد بر این است که سفر امیر قطر به تهران تاثیر مثبتی بر ماموریت مورا داشته است.

شیخ تمیم با ابراز خوش‌بینی نسبت به دستیابی به توافق میان آمریکا و ایران، آمادگی خود را برای کمک در این زمینه اعلام کرد.

امیر قطر در کنفرانس خبری ۲۰ مه با اولاف شولتس صدراعظم آلمان در برلین گفت: ما امیدواریم بین طرف های توافق هسته ای توافقی حاصل شود و قطر آماده مشارکت در حل این مناقشه است.

یک منبع دیپلماتیک خارجی در تهران فاش کرد که قطر و عمان به هموارسازی مسیر دستیابی به توافق هسته‌ای کمک می‌کنند و گفت: در چند ماه گذشته، دیپلمات‌های ارشد قطر و عمان بازدیدهای اعلام‌نشده‌ای از تهران داشته‌اند. هدف اصلی همچنان ایجاد بهترین شرایط برای احیای مذاکرات هسته ای است.

ابراهیم رییسی رییس جمهوری ایران قرار است دوشنبه این هفته (فردا) در قالب سفری یک روزه به عمان برود.

وزیر خارجه قطر نیز دیروز (شنبه) گفته است مقامات ایران به دوحه پیام داده اند که آماده یک راه حل بینابین درباره پرونده هسته ای هستند.

در اوایل این هفته آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده، با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر گفت و گو کرد و از او به دلیل نقش سازنده دوحه در تلاش ها برای حل مسایل با ایران تشکر کرد.

اگر آمریکا منطقی عمل کند، توافق در دسترس است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز پنج شنبه گفت که اگر آمریکا منطقی عمل کند، توافق در دسترس است. او روز جمعه تلفنی با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفتگو کرد.

بورل گفت: ما اکنون در مسیر جدیدی برای ادامه گفت‌وگوها و تمرکز بر راه‌حل‌ها هستیم… من به یک نتیجه خوب امیدوار هستم. او گفته است که اتحادیه اروپا مصمم است به تلاش‌ها برای کاهش شکاف‌ها بین ایران و ایالات متحده ادامه دهد.

امیر عبداللهیان در گفتگوی تلفنی اخیر با سرگئی لاوروف همتای روس خود نیز گفته که طرف های دیگر در مذاکرات وین باید ابتکارات خود را برای این منظور مطرح کنند و افزود که تهران مایل است با رعایت خطوط قرمز جمهوری اسلامی به یک توافق خوب، قوی و پایدار دست یابد.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نه