کد مطلب: ۲۹۶۶۷۲

قیمت دلار یکساله چه نوسانی داشت؟

قیمت دلار یکساله چه نوسانی داشت؟

مرکز آمار ایران در گزارشی تخمین زده که به ازای هر ۱۰۰ در‌صد افزایش نرخ ارز، باید شاهد ۱۴٫۷ درصد افزایش تورم با تاخیری حدودا یکساله باشیم. آیا با این تخمین و با توجه به رشد 250 درصدی نرخ ارز و تورم سالانه فعلا ۱۰ درصدی باید منتظر تورم حدود 50 درصدی طی یک سال آینده باشیم؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران (سایت منتسب به اتحادیه طلا) قیمت دلار ، یورو و پوند (در بازار آزاد) در سیزدهم شهریور ماه سال 1396 کمتر از پنج هزار تومان بود.

بر اساس نرخ‌های سایت مذکور در سیزدهم شهریور ماه سال جاری قیمت‌ سه ارز اصلی دلار، یورو و پوند (در بازار آزاد) با اختلاف فاحشی نسبت به دوره مشابه سال گذشته در بالاترین سطح خود قرار گرفت.

484

در سیزدهم شهریور ماه سال جاری قیمت ارزهای‌ دلار ، یورو و پوند (در بازار آزاد) با رشد بیش از 240 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته مواجه شده است.

بر اساس آمارهای شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران طی یکسال گذشته هر یورو با رشد 240 درصد از 4700 تومان به 16000 تومان و هر پوند با 250 درصد رشد از 5000 تومان به 17800 تومان رسیده است. طبق اعلام این سامانه قیمت دلار در 13 شهریور ماه سال گذشته 3800 تومان بود و امروز آنطور که رسانه‌ها گزارش داده‌اند قیمت دلار به مرز 13100 تومان هم رسید. اختلاف این دو قیمت حاکی از رشد حدود 250 درصدی دلار طی یکسال اخیر دارد.

در مرداد ماه سال جاری مرکز آمار ایران در گزارشی تخمین زده که به ازای هر ۱۰۰ در‌صد افزایش نرخ ارز، باید شاهد ۱۴٫۷ درصد افزایش تورم با تاخیری حدودا یکساله باشیم. آیا با این تخمین و با توجه به رشد 250 درصدی نرخ ارز و تورم سالانه فعلا 10.5 درصد باید منتظر تورم در مرز 50 درصدی طی یک سال آینده باشیم؟ آیا ممکن نیست با این روند مجددا نرخ تورم بیش از ۴۰ درصدی در اقتصاد ایران ظهور کند؟
به گفته برخی از اقتصاددانان نرخ تورم بالای 40 درصد دور از انتظار نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    روحاني گفته نميتونن ما را برگردونن به قبل سال ٥٧ و دست اوردهامون به عقب برگرده واقعا درست گفته انقدر خراب كردند كه ديگه نميشه برگرديم به دوران حيات و زندگي خوش

  • ناشناس

    امیدوارم حقوق کارگر هم ۴۰ درصد بالا برود

  • ناشناس

    خواب تشریف دارین، تورم همین الان 80 درصد شده!!

  • ناشناس

    عزیز شما هم به آمار مرکز آمار دل خوش کردی؟ همین الان تورم از 100درصد تا200 و300 درصد هم بالاتر رفته….ماشین خارجی از100تا 300درصد.گوشت قرمز100درصد(از25 به 50 هزار رسیده)گوشت مرغ از 6هزاربه 14هزار…لنبیات از30تا 60درصد

  • تورم همین الان بالای 200 در صده مث اینکه نمیرین خرید کنین؟!

    تورم همین الان بالای 200 درصده مثل اینکه نمیرین خرید!

  • دهزاده

    به نظرتون تورم الان 200 درصد به بالا نیست حتما ایران تشریف ندارید.وقتی ارزش پوات یک چهارم شده مطمنئا تورم بالای 200 درصده نگارنده محترمممممممم

  • ناشناس

    منتظر دلار 100 هزار تومنی باید بود ..
    خیلی دور نیست .. شاید همین عید امسال …

  • ناشناس

    تورم چهل ـ پنجاه چیه چرا رد گم میکنی الان تورم سیصد درصده همه چی سه برابر شده

  • ناشناس

    وقت دلار سه و نیم برابر شده یعنی تورم سیصد و پنجاه در صده کجای کاری شما

  • ناشناس

    قیمت خونه بابام سال ۵۷ حدود ۱۴۰ هزار تومان بود الان ۱/۵ ملیارد تومان.
    دلار ۷ تومان بود الان ۱۴ هزار تومان
    گوشت ۱۲ تومان بودالان ۷۰ هزار تومان
    نوشابه ۲ ریال و ۵ ریال بود الان ۱۰۰۰ تومان
    روغن کیلویی ۸ تومان بود الان ۳ هزار تومانحالا تورم را بنویس دو درصد بنویس ۶۰ درصد چه تفاوت داره