کد مطلب: ۴۶۶۳۳۵

اتفاقی که شاید بازار ارز را متاثر کند / قیمت دلار ۱۱ مرداد ۹۹ چطور آغاز می‌شود؟

اتفاقی که شاید بازار ارز را متاثر کند / قیمت دلار 11 مرداد 99 چطور آغاز می‌شود؟

به گفته فعالان، روز جمعه در معاملات پشت خطی، نوسان‌گیران با جوسازی به دنبال بالا بردن قیمت‌ها بودند و گفته می‌شد که قیمت در مقطعی حتی به بالای ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان رفته است. این مساله می‌تواند آغاز معاملات روز جاری دلار را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار روز شنبه 11 مرداد چطور آغاز خواهد شد؟ آخرین اخبار از وضعیت بازار ارز حاوی چه سیگنال‌هایی است؟

دلار در هفته گذشته ۳/ ۷ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و سهم مهمی در رشد طلا و سکه بازار داخلی داشت. روز پنج‌شنبه دلار در ادامه روند افزایشی خود ۱۰۰ تومان افزایش یافت و به بهای ۲۳ هزار و ۴۵۰ تومان رسید. به گفته فعالان، روز جمعه در معاملات پشت خطی هم نوسان‌گیران با جوسازی به دنبال بالا بردن قیمت‌ها بودند و گفته می‌شد که قیمت در مقطعی حتی به بالای ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان رفته است. این مساله می‌تواند آغاز معاملات روز جاری دلار را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، برخی از فعالان عنوان می‌کردند، معاملات حواله درهم به دلیل تعطیلات عید قربان در امارات در دو روز ابتدای هفته انجام نمی‌شود و با توجه به فشار کاهش تقاضای حواله‌ای، امکان کاهش قیمت در نیمه دوم روز شنبه وجود دارد.

دنیای اقتصاد ضمن این توصیفات از آخرین وضعیت بازار ارز درباره آینده این بازار نیز نوشته است: در هفته‌ای که گذشت بازار ارز همچنان ملتهب بود با این حال تداوم این التهاب در بازارهای رسمی به گونه‌ای نبود که به نوسان شدید در قیمت ارز منجر شود. در طول این هفته قیمت دلار تا حدودی به ثبات رسید و در محدوده 23 هزار تومان به نوسان خود ادامه داد.

با این حال در خلال معاملات روز پنج‌شنبه شاهد افزایش قیمت این ارز به 23 هزار و 450 تومان بودیم که حاکی از اختلاف دو هزار و 645 تومانی آن قیمت مورد قبول در صرافی‌های دولتی است. به نظر می‌آید بازار ساز همچنان قصد دارد تا اختلاف 10 درصدی با بازار غیررسمی را حفظ کند و در کشاکش قیمت‌گذاری بازار نیما و فردوسی حد میانه را در نرخ‌های ابلاغ شده به صرافی‌های بانکی بگیرد.

برای مطالعه درباره چشم‌انداز بازار ارز می‌توانید گزارش طلا و دلار هفته بعد را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دو روز ابتدای هفته همیشه بازار امارات تعطیله و حواله زده نمیشه عید رو بهونه نکنید واسه جوسازی کاهشی.

    • ناشناس

      آقای ناشناس حتما دوس داری افزایشی بشه برو کارکن خجالت بکش واقعا زشته نشستی منتظر افزایش قیمت دلار آخه بدبخت هرچی بره بالا از اونور تمام کالا ها وخدمات میره بالا پس عملا سودی توش نیست پس فکرتو به کاربنداز تورم بره بالا به نفع کسی نیست

    • ک

      چرا توی تورم میشه خیلی کارا رو کرد تورم خودش یه قدرته

  • ناشناس

    کنترل ارز هیچ کاری نداره همه هم میدونیم پشت پرده براحتی دولت میتونه ارزو کنترل کنه وقیمتشو حتی بیاره زیر ده هزار تومن ولی متاسفانه نمیخان اینکار بشه بخاطر منافع شخصی آقایان وسرکیسه کردن جیب مردم

    • ناشناس

      تو هشت سال احمدی نژاد قیمت دلار دو هزار تومن افرایش داشت ولی در هفت سال روحانی بیست هزار تومن افرایش داشت دلیلش تحریم نیست اگر هیچ تحریمی هم نبود باز همیقدر افزایش پیدا میکرد کشور باید نخست وزیری بشود تا اگر کسی ناکارمد بود بخودی هشت سال به مردم نحمیل نشود و سریع عوضش کنند

  • ناشناس

    یک یکیشون
    یییکککک یییکککیییشششووون

  • ناشناس

    ۶۰گرم طلا دارم بنظرتون بفروشم توروخدا الکی نگید اره یانه .ممنونم

    • ناشناس

      بستگی داره به این که به پولش چقدر نیاز داشته باشی. اگر لازم نداری تا مهر صبر کن. چون اون موقع تصمیات جدید بانک ها برای نرخ ذخیره قانونی طلا و ارز مطرح می شه. اینکه اونس جهانی رفته بالا به خاطر ونزوئلا و نرخ ذخیره قانونی بانک های جهانی است. در تحلیلی که حدود یک سال پیش خوندم نوشته بود اگر اونس جهانی 1700 را تاچ کند دیگر قابل برگشت به پایین نخواهد بود.

    • رضا777

      سلام به نظر من طلا را در خانه نگه ندار .ببر صندوق امانات بانک صادرات محل زندگی تان
      اگر در خانه نکهداری . عقلا خطر ناک است

  • ناشناس

    البته با توجه به قرارداد جدید ایران و چین دلار به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت پس باید منتظر ماند ببینیم چه میشه اما دلم میسوزه برای کارگران که درامدشون کاهش و قیمت دلار بشدت بالا رفته انسانیت خاموش شده است

  • مهرداد

    اگر یارانه انرژی قطع شود و سود بانکی ۳ درصد شود قیمت دلار پایین خواهد امد . ولی بدانید در ده سال اینده و شاید هم کمتر طلا را کسی نمیتواند بخرد چون تورم امریکا در دل قیمت طلا است .

  • ناشناس

    سلام بخاطر خريد منزل از فرزندانم يورو قرض كرده ام و با اين قيمت بالاى ارز و حواله ميتوانيد راهكارى پيشنهاد كنيد كه اين همه زير فشار نباشم ؟ باتوجه به اينكه ان دو هم دانشجو هستند و به بانك بايد مبلغ را با سود برگردانند و انها هم زير فشارند راهكار شما چيست يا به چه شخص يا مرجعى باي مراجعه كرد ؟ با تشكر فراوان براى همدلى و پاسخگويى و پيگيرى شما

  • ناشناس

    مشکل مردم بانک مرکزی است ، این آشفته بازار دلار خواست آقای همتی رئیس بانک مرکزی و دولت است تا منابع درآمد در جهت تامین بخشی از کسری بودجه دولت را فراهم کند برابر نظریه اکثریت اقتصاددان کشور با توجه به وضع موجود تورم ارز دلار به حدلکثر بین 19 تا 20 هزار تومان میباشد در بد ترین حالت ، چرا بانک مرکزی (دولت ؟! ) امروز 11 شهریور 99 قیمت دلار افزایش به 23300 خرید و 23400 تومان فروش تعیین و به تبع آن از طریق ایادی حاشیه بازار ارز خود دلار به 24350 تومان بفروش میرساند ، این یعنی چی ؟
    این یعنی بشعور مردم توهین کردن ، یعنی ارزش پول ملی کاهش دادند یعنی … یه کاسبی در حاشیه دولت ایجاد شده جهت درآمد از طریق مردم ، خیلی بد است مردم دارند هزینه و کسری بودجه دولت را تامین میکنند ؟ ودر نهایت تورم و کاهش پول ملی باعث فشار مضاعف در تامین مایحتاج عمومی را فراهم خواهد . همه بازار ما تحت تاثیر سیاست پولی ناشی از بالا و پایین کردن دلاراز سوی بانک مرکزی ( دولت ؟!) است .