کد مطلب: ۵۴۸۳۵۱

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۱۵ خرداد / پیش‌بینی‌ها از بازار دلار چگونه است؟

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۱۵ خرداد / پیش‌بینی‌ها از بازار دلار چگونه است؟

قیمت دلار در بازار در آخرین روز معاملاتی هفته، با صفر درصد تغییر، ۲۳,۴۳۳ تومان اعلام شده است. پیش‌بینی‌ها در بازار دلار چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین قیمت دلار تا پایان روز پنج‌شنبه به ۲۳ هزار و ۶۵۰ تومان رسید. البته در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نرخ دلار از ۲۴ هزار تومان هم عبور کرده بود اما ظاهرا بازارساز اجازه عبور از مرز ۲۴ هزار تومان را برای طولانی مدت نداد.

اما مسیر بازار ارز در روزهای آینده چگونه است؟

حسین اسدی‌نیا، فعال بازارهای مالی به تجارت‌نیوز می‌گوید: در یک ماه آینده که ما پیش از توافق هسته‌ای قرار داریم، احتمالا نرخ‌ها در محدوده ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان در نوسان باشد.

او تاکید دارد که با توجه به اخباری که از منابع مختلف در دست است، احتمالا توافق انجام می‌شود و حتی احتمال دارد که در یکی دو ماه آینده به توافق دست یافت و شانس توافق را می‌توان در حال حاضر ۷۰ درصد دانست.

او درباره قیمت دلار در طولانی مدت می‌گوید: معمولا در دولت‌های اول تمام دولت‌ها قیمت دلار با ثبات بوده، بنابراین من شخصا اعتقاد دارم که دلار در نرخ ۲۰ تا ۲۳ هزار تومان در دوره اول دولت جدید ادامه‌ پیدا کند.

اقتصادنیوز نوشت:

دلایل افت دلار چه بود؟

به گفته فعالان، اخبار منتشر شده در مورد مذاکرات هسته ای موجب شد که به یکباره سمت فروشندگان بازار تقویت شود و دلار راه نزولی را در پیش بگیرد.

در کنار این، گفته می شود که برخی از معامله گران انتظار دارند که در هفته های آتی میزان عرضه ارز بالا برود، در نتیجه ترجیح دادند به استقبال افت قیمت ها بروند.

دسته ای از فعالان عنوان می کردند که ممکن است بازارساز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری میزان عرضه ارز خود را بالا ببرد. در نتیجه ترجیح دادند، ریسک نگه داری ارز را به جان نخرند.

نیاز به اصلاح در بازار ارز

گروهی از تحلیل گران فنی نیز عنوان می کردند بازار پس از چند هفته افزایش قیمت، نیاز به یک اصلاح قیمت داشت. دلار حدود یک ماه پیش تا محدوده ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان افت کرد، ولی پس از آن با قدرت در مسیر صعودی قرار گرفت و توانست تا نزدیک مرز ۲۵ هزار تومانی افزایش قیمت را تجربه کند.

از نقطه ۲۵ هزار تومانی اصلاح بازار شروع شد. به گفته تحلیل گران فنی در صورتی که دلار زیر محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی باقی بماند، میزان فروش ها باز هم بیشتر خواهد شد.

اخبار مرتبط با بازار دلار را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    کشور دچار تورم وحشتناکی است و طبیعی است دولت سعی خواهد کرد مدتی تبلیغ کند که نرخ ارز پایین نمی آید بعد مدتی نرخ ارز را به چیزی حدود 7 تا 8 هزار تومان خواهد رساند و ارز های بازار دوباره به بانک مرکزی برمیگردد . همانطور که احمدی نژاد دلار تا 16 هزار تومان برد و برگرداند روی 4 هزار تومان و ذخایر بانک مرکزی را دوباره پر کرد