کد مطلب: ۴۳۱۳۳۸

قیمت سکه گرمی به ۹۵۰ هزار تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۱/۲۹

قیمت سکه گرمی به ۹۵۰ هزار تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/11/29

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه گرمی به ۹۵۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر تقاضا برای خرید دارایی امن در مواجهه با هزینه‌های اقتصادی اپیدمی ویروس کرونا در چین، به بالاترین حد خود در دو هفته گذشته صعود کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۵۸۶ دلار و ۱۵ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۵۸۹ دلار و ۲۰ سنت قرار گرفت.

مارگارت یانگ یان، تحلیلگر بازار شرکت "سی‌ام‌سی مارکتس" در این باره اظهار کرد: بازارهای آسیا-اقیانوسیه با کاهش گشوده شدند و سرمایه‌گذاران در حال حاضر به شدت نگران پیامد اقتصادی ویروس کرونا و اعتماد تجار و مصرف کنندگان هستند. اپل هشدار داد که درآمدش در سه ماهه مارس امسال به دلیل مختل شدن تولید در چین به دلیل شیوع اپیدمی ویروس کرونا و تقاضای پایین‌تر بازار چین، کمتر خواهد بود. بنابراین بازار با ریسک‌گریزی سرمایه‌گذاران روبرو شده است.

اپل یکی از بزرگترین شرکت‌های غربی است که از این اپیدمی آسیب دیده است.

گفته می‌شود تاسیسات تولید در چین که آیفون و محصولات الکترونیکی دیگر را تولید می‌کنند در حال بازگشایی هستند اما روند افزایش تولید آنها آهسته‌تر از حد انتظار بوده است. این امر سبب افت شاخص‌های سهام آمریکا به همراه آسیایی‌ها شد.

بر اساس گزارش رویترز، شمار قربانیان ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین ۹۸ نفر افزایش یافت با این حال روند شیوع این ویروس آهسته شد و تا روز دوشنبه موارد جدید ابتلا به پایین دو هزار نفر رسید. با این همه کارشناسان جهانی هشدار دادند که هنوز زود است بگوییم این اپیدمی مهار شده است.

در این بین چین به تلاش‌هایش برای تعدیل آسیب اقتصادی این اپیدمی ادامه می‌دهد و بانک مرکزی چین نرخ بهره وام دهی میان مدت خود را کاهش داد.

دلار آمریکا که در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی به ارز مطمئن تبدیل می‌شود هم در برابر رقیبان بزرگ خود به بالاترین حد در بیش از چهار ماه گذشته صعود کرد.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر شرکت OANDA، از نظر فنی طلا ۱۰ دلار با شکستن مقاومت در محدوده ۱۵۹۵ تا ۱۶۰۰ دلار فاصله دارد و اگر طلا بالای این محدود بسته شود، به معنای افزایش بیشتر قیمت در روزهای آتی خواهد بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۲۵۳۰ دلار و ۴۱ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۷ دلار و ۸۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، در ۹۷۱ دلار و ۵۰ سنت ایستاد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 29 بهمن ساعت 18 با 251 تومان افزایش نسبت به روز گذشته، 14,205 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 14 هزار و 200 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 14 هزار و 100 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 29 بهمن ساعت 18 با 188 تومان افزایش نسبت به روز قبل، 15,399 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 15 هزار و 400 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 15 هزار و 300 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم پنج میلیون و 220 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید پنج میلیون و 243 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۵۳۷ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 750 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 660 هزار تومان و 950 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    درود بر شما
    طلای کم اجرت بخرید….