کد مطلب: ۴۲۴۳۸۴

قیمت سکه گرمی به ۹۲۸ هزار تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۰/۲۸

قیمت سکه گرمی به 928 هزار تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/10/28

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از افت بهای طلای جهانی در روز جمعه، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه یک گرمی به 928 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز جمعه افزایش یافت اما نخستین هفته کاهشی در 6 هفته گذشته را ثبت کرد.

به گزارش فارس، با انتشار آمارهای اقتصادی چین و امضای توافق تجاری آمریکا و این کشور که تمایل برای ریسک کردن در بازار را افزایش داد، قیمت طلا در معاملات روز جمعه افزایش یافت اما نخستین هفته کاهشی در 6 هفته گذشته را ثبت کرد.

هر اونس طلا با 4.73 دلار افزایش 1557.24 دلار فروخته شد اما کاهش هفتگی 0.5 درصدی را ثبت کرد که بیشترین از اوایل ماه نوامبر به شمار می‌رفت.

لوکمن اوتونوگا، تحلیلگر بازار گفت: «شما باید انتظار داشته باشید که پس از انتشار آمار چین، قیمت طلا اندکی کاهش یابد اما آنچه قیمت طلا را بالاتر برد، حس احتیاطی بود که پس از امضای فاز نخست توافق تجاری آمریکا و چین انتظار می‌رود».

«من فکر می‌کنم حس بلاتکلیفی و احتیاط، سرمایه‌گذاران را ترغیب کرده تا در طلا معاملات انجام دهند».

ارزش سهام بازارهای جهانی رکورد جدیدی زد پس از اینکه آمارهای اقتصادی چین نشان داد اقتصاد این کشور ثبات یافته و دومین اقتصاد بزرگ جهان سال 2019 را تاحدی با وضعیت محکم‌تری به پایان برده است.

با این حال، سرمایه‌گذارن هنوز درمانده هستند زیرا فاز نخست توافق نتوانسته ایت موضوع تعرفه‌ها و برخی موضوعات مهم را روشن کند.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز شنبه 28 دی ساعت 50 با 13 تومان کاهش نسبت به روز گذشته، 13,050 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 13 هزار و 50 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 12 هزار و 950 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز شنبه 28 دی ساعت 18 با 42 تومان کاهش نسبت به روز قبل، 14,658 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 14 هزار و 650 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 14 هزار و 550 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 830 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 855 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 493 هزار و 800 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 445 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 453 هزار تومان و 928 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت واقعی سکه بالای ۵ ملیون بر اساس قیمت طلای ۲۴ میباشد