کد مطلب: ۵۹۹۴۹۰

جهش قیمت سکه / قیمت طلا و سکه امروز اول آذر ۱۴۰۰

جهش قیمت سکه / قیمت طلا و سکه امروز اول آذر ۱۴۰۰

اونس جهانی طلا در بازار امروز به ۱۸۴۹ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار نیز امروز یکشنبه یک میلیون و ۲۴۴ هزار تومان ثبت شد. قیمت سکه در سایت اتحادیه طلا تهران صعودی بود و به نرخ ۱۲ میلیون و ۴۴۰ تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اونس جهانی طلا در بالاترین نرخ ۱۸۴۹ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۸۴۱ دلار را ثبت کرد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار با افزایشی نسبی امروز یک میلیون و ۲۴۴ هزار تومان و در کمترین قیمت به یک میلیون و ۲۴۱ هزار تومان رسید.

قیمت سکه در بازار امروز با یک روند افزایشی به قیمت ۱۲ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان رسید. در مقابل سکه در بازار آزاد حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد که نسبت به دیروز نسبتا کاهش داشته است.

قیمت نیم‌سکه در سایت اتحادیه طلا تهران شش میلیون و ۴۵۰ هزار تومان اعلام شد.

3 10

بازار طلا برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

قیمت سکه به کانال ۱۲ میلیون تومان رسیده است و قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش داشته است. با توجه به تاثیرپذیری قیمت طلا و سکه از قیمت دلار، شرایط بازار برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

محمدکشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز از کاهش تقاضا در بازار خبر داد و توضیح داد: در یک سال گذشته قیمت طلا و سکه در همین محدوده موجود نوسان داشته‌اند. اگر افزایش و یا کاهش زیادی هم ثبت کردند بعد از مدتی دوباره به قیمت تعادلی خود رسیده‌اند.

کشتی‌آرای در ادامه توضیح داد که یکی از دلایلی که در چند وقت گذشته موجب کاهش حباب سکه شده است کاهش تقاضا در بازار است. کاهش تقاضا در بازار هیجان و انگیزه در خریداران و فروشندگان را کم کرده است.

نایب رئیس اتحادیه، یکی از عوامل کاهش تقاضا در بازار را عدم بازدهی مناسب بازار طلا و سکه در یک سال گذشته دانست. او بر این عقیده است که بازار طلا و سکه که بیشتر جلوه سرمایه‌گذاری دارد، به دلیل آن که در یک سال گذشته بازدهی خوبی را ثبت نکرده انگیزه خرید و فروش را کم کرده است. در نهایت همین موضوع باعث کاهش تقاضا در بازار شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام لطفا اینقدر برای خرید طلا عجله نکنید تا افت قیمت پیدا کنه