کد مطلب: ۳۵۲۸۲۳

فعالان بازار در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت طلا تا پایان هفته گران می‌شود / تعویق برنامه پالرمو قیمت طلا را صعودی می‌کند

قیمت طلا تا پایان هفته گران می‌شود / تعویق برنامه پالرمو قیمت طلا را صعودی می‌کند

دو فعال بازار طلا می‌گویند: بالا رفتن قیمت انس جهانی طلا و نوسان در قیمت ارز باعث شد تا قیمت طلا در بازار داخل گران شود. آنها معتقدند که تعویق برنامه لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) به روند صعودی‌تر شدن قیمت طلا کمک خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، تصمیم‌گیری درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) بار دیگر از سوی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به هفته‌های آینده موکول شد. تعویق این برنامه ممکن است واکنش بازارها را به همراه داشته باشد. فعالان بازار معتقدند چنانچه این برنامه‌ها جنبه عملیاتی به خود نگیرند، طبیعی است که قیمت طلا از این نوع رفتارها واکنش نشان دهد و نسبت به هفته‌های گذشته گران‌تر شود.

در همین حال رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت قیمت طلا تا پایان هفته جاری به تجارت‌نیوز گفت: طی هفته گذشته قیمت دلار با نوسان‌هایی روبه‌رو بوده است. یکی از عوامل تعیین‌کننده قیمت طلا وضعیت نرخ ارز و دلار است. زمانی که این مولفه (نرخ دلار) با نوساناتی همراه می‌شود، نمی‌توان انتظار داشت که قیمت طلا در وضعیت ثابتی قرار بگیرد.

آیت محمدولی افزود: در حال حاضر به‌دلیل افزایش تقاضا بازار ارز و طلا آرامشش را از دست داده و انتظار می‌رود با مدیریت بانک مرکزی این وضعیت کنترل شود. چنانچه مدیران بانک مرکزی بتوانند بازار ارز را کنترل کنند قیمت طلا در ماه‌های پیش رو وضعیت باثبات‌تری را طی خواهد کرد.

او اظهار کرد: به نظر می‎رسد که نوسان قیمت سکه طلا همانند روند هفته گذشته باشد. انس جهانی طلا طی هفته گذشته تاکنون حدود هشت دلار گران‌تر شده است. هر گرم طلای 18 عیار هم حدود شش هزار و سکه هم 10 هزار تومان نسبت به هفته گذشته افزایش قیمت داشته است.

محمدولی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر حباب قیمت سکه چه میزان است؟ گفت: در آخرین معامله سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم چهار میلیون و ۱۸۰ هزار تومان معامله شده که به نظر می‌رسد تا پایان هفته نیز قیمت این قطعه سکه با همین روند مورد معامله قرار گیرد؛ این درحالی است که سکه حدود 400 هزار تومان حباب دارد.

تا پایان هفته قیمت طلا روند صعودی دارد

در عین حال دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز درباره تاثیر تعویق لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) بر بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: طبیعی است که عدم اجرا یا تعویق چنین برنامه‌هایی به روند صعودی قیمت طلا کمک می‌کند. اما آنچه که امروز قیمت طلا را با نوسان روبه‌رو کرده، به افزایش قیمت انس جهانی طلا و افزایش نرخ دلار باز می‌گردد.

نادر بذرافشان در پاسخ به این پرسش که قیمت طلا تا پایان هفته چه وضعیتی را خواهد داشت؟ اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها از بازارهای جهانی و داخلی حاکی از این است که تا پایان هفته قیمت طلا روند صعودی را خواهد داشت.

او تصریح کرد: نوسان انس جهانی طلا یکی از مولفه‌هایی است که گران شدن قیمت طلا را در بازار داخل به همراه داشته است؛ چرا که هفته گذشته انس جهانی طلا بین 10 تا 11 دلار نسبت به هفته‌های گذشته گران تر شده در نتیجه نوسان قیمت دلار و انس جهانی منجربه بالا رفتن قیمت طلا شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کشور ماوخیلی از کشورها این کاغذ یعنی همین دلار که ارزش خیلی چیزها رو تعیین میکنه چه بخواییم چه نخواییم همینه
    اگر دلار بالا پایین بشه قیمت طلا هم بالا و پایین میشه

  • ناشناس

    سلام
    لطفا در این خصوص همیشه مطلب بزارین
    ممنون